Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Fetna Ayt Sabbah'ın da belirttiği gibi, hurinin esas özelliği, "mü­mine verilmiş bir eş" olmasının ve "bakışlarını yalnızca eşine çevir­miş" ve "iyi huylu" olmasının vurgulanmasının da ortaya koyduğu üzere, yeryüzü kadınlarının "fitne" yaratma ve "itaatsizlik etme" ni­teliklerini taşımamasıdır. Bu, gerçekten de erkek fantazisinin sonu) isteği olan, kadınların yaratabileceği her türlü "bozgunculuk" ve muhtemel aşağılanma ya da cinsel yetersizlik korkularının bulun­madığı bir mutlak uyum dünyasıdır! Böyle bir uyum dünyası, ger­çek yeryüzü kadınlarıyla değil, ancak özgür iradeden ve yıkıcı zeka­dan yoksun huri kadınlarla mümkün olabilir. İster Arap Yarımadası'nda, isterse Eski Yunan'da olsun, erkek fantazisi hep aynıdır: Kadının, erkeğin kendi eliyle biçimlendirip can verdiği, yani özgür iradeden ve öznellikten yoksun, tümüyle erkek dene­timi altındaki bir Galatea olması!
182 syf.
·
Puan vermedi
·
22 saatte okudu
"Bana Harem´i anlat, sana kim olduğunu söyleyeyim... Ne kadar dikkat çeken bır sesleniş kıtaba
Haremden Kaçan Şehrazat
Haremden Kaçan Şehrazat
Başlarken Nerede yaşarlarsa yaşasınlar, erkekler Harem üzerine düş kuruyorlar: her birinin fantezisinde en gizli duygulara yer veren kişisel bir ´Harem´ var. "Faslı feminist bir yazar
Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah)
Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah)
. Batı iveDoğu toplumlarında kadının
Haremden Kaçan Şehrazat
Haremden Kaçan ŞehrazatFatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) · Alfa Basım Yayım Dağıtım · 200113 okunma
Reklam
Bir kadın kanatlarını kullanmaya karar verdiğinde, büyük tehlikeler onu bekliyor demektir."Kadınların kanatları olduğuna inanmakla kalmazdı. Onları kullanmazlarsa kötü olacağına emindi."
boşalırken bile arab'a benzetilen kadınlar :(
"Bil ki, kadınlar boşalma konusunda üç kategoriye ayrılırlar: Hızlı, yavaş ve orta hızda boşalanlar... Uzun boylu ve zayıf kadınlar hızlı boşalır, kısa boylu ve dolgun olanlar da yavaş. Meme ucu sert ve çıkıntılı olanlar hızlı, bodur ve yuvarlak memeli olanlar yavaş boşalır... Kadında boşalmanın belirtisi gözlerindeki değişikliktir: Uykulu bir Arap tavşanının gözleri gibi incelir. O an geldiğinde yüzünün ve bakışlarının donup kaldığı da olur. Bazen de tüyleri diken diken olur, alnı terler, kasları gevşer ve utandığı için eşinin bakışlarıyla karşılaşmaktan kaçınır. Çoğu kez boşalma sırasında titrer, nefesi hızlanır, yüzünü gizler ve duyduğu haz arttıkça dölyolunu açarak erkeğe yapışır. Bil ki, bütün bunlar boşalmanın belirtileridir."
Oysa İslam'ın Tanrı'sı son derece kıskançtır; bütün bedeni ve ruhuyla kendilerini Tanrı'ya adamaları gereken müminlerin dikkatini dağıtabilecek en küçük bir tehdidi derhal mahkum eder. Tanımı gereği, İslamlık itaattir; Tanrı iradesine itaattir. Bu iradeye başka birini ortak etmek, aynı coşkuyla Allah'tan başka birine hizmet etmek en büyük günahtır.
II. surenin 223. ayetinde de cinsel eylemin tek yanlı bir eylem olduğu açıkça ortaya konur: Kadınlarınız sizin tarlanızdır: tarlanıza dilediğiniz gibi varın. Bu surede kadını tanımlayan onun işlevi ve erkekle olan ilişkisidir. Kendi varlığına göre değerlendirildiğinde kadın topraktır, taşınmaz maldır, yani cansızdır. Erkeğin özüyle kadının özü üç boyutlu bir mekana açılır; her birinin bir konumu, bir dinamiği (ya da dinamik yokluğu) ve belli bir yönelimi vardır; bütün bu öğeler, erkeğin özüyle kadının özünü değişmez ve belirleyici bir hiyerarşik ilişki içinde hem tanımlar hem de karşı karşıya getirirler: Dikey/yatay; hareketli-canlı/hareketsiz-cansız; iradeli/ iradesiz.
Reklam
Müslüman olsun olmasın, hiçbir teokraside gerçek kadına yer yoktur.
Her tür ayırma ve ayrım kendi içinde belli bir miktar şiddet taşır.
Sayfa 9 - Ayrıntı
“Erkekler kadınlara bakar. Kadınlarsa, kendilerine bakıldığı şekliyle seyrederler kendilerini.”
Sayfa 154
Fetna Ayt Sabbah, istisnasız bütün İslami söylem literatüründe kadının zekasının son derece keskin olduğuna, bu yüzden de herhangi bir sistemi ve bu sisteme bağlı mekanizmaları kavrayabileceğine inanıldığına dikkat çeker.Kadının düşmanlığı kesinlikle yıkıcıdır, çünkü o bütün eylemlerinin ve bu eylemlerden doğacak sonuçların tümüyle bilincindedir. Böylesine yıkıcı bir zekâ türünü özel bir adla anmak uygun görülmüştür ve Kur'an, Sabah'ın deyişiyle bu terimi "kutsal bellekte sonsuza dek yaşatma" işlevini üstlenmiştir. Keyd; desise, yani insan zekâsının özel bir biçimi. Bu zekâ türünün en belirgin özellikleri, kadınlara özgü olması ve sitemin önceden hesaplanarak, soğukkanlı bir biçimde kalıcı olarak yıkılmasıdır ( "Bu sizin desisenizdir. Sizin desiseleriniz ne büyüktür." Yusuf Suresi, 28 .ayet).
Sayfa 182 - Metis YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ne var ki, cennet mekanının düzenlenişi bu "eşitliği" yadsıyacak niteliktedir; zaman zaman içinde yaşadığı toplumun sınırlarının öte­sine geçebilen Muhammed'in düşüncesinin ütopyacı niteliği bu nok­tada, ister istemez, kendisinin de bir parçası olduğu ataerkil Arap toplumunun "erkek fantazileri" tarafından reel alana
Sayfa 166 - Metis Yayınları, 6.Basım, Nisan 2016
İslamiyet, birçok şeyin yanısıra, insanın dilini ya da kültürünü bilmediği çevrelerde bile kendisini rahat hissetmesini sağlayan, dünyanın her köşesini evi gibi görmesi için yeterli olan, psikolojik olarak benliği güçlendiren bir araçlar dizisidir.
Sayfa 11
·
Puan vermedi
Kitabına yıllar sonra yeniden önsöz yazarken dahi kadın olmaya değinen bir yazar: "On üç yıl önce bitirdiğim bir kitap için yeni bir giriş yazmak, bir zamanlar yoğun, tutkulu ve güçlü bir ilişki kurduğunuz, fakat her şeye rağmen hüzünlü avunmalar, sığ karışıklıklar ve düştegezer ruh halinizle ileri bir adım atarak ayrıldığınız eski bir aşığınızla, Medine'nin dar sokaklarında ansızın burun buruna gelmek gibi bir şey ..."
Peçenin Ötesi
Peçenin ÖtesiFatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) · Yayınevi Yayıncılık · 199510 okunma
Fetna Ayt Sabbah'ın da belirttiği gibi,hurinin esas özelliği,"mümine verilmiş bir eş" olmasının ve "bakışlarını yalnızca eşine çevirmiş" ve "iyi huylu" olmasının vurgulanmasının da ortaya koyduğu üzere,yeryüzü kadınlarının "fitne" yaratma ve "itaatsizlik etme" niteliklerini taşımamasıdır. Bu,gerçekten de erkek fantazisinin sonul isteği olan,kadınların yaratabileceği her türlü "bozgunculuk" ve muhtemel aşağılanma ya da cinsel yetersizlik korkularının bulunmadığı bir mutlak uyum dünyasıdır!
Sayfa 185 - Metis dokuzuncu baskıKitabı okudu
505 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.