Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Selefi Salih ve Sıfat İnancı: Ezeli Sıfatların Kabulü ve Anlamlandırılması
Bilinen bir gerçek şudur ki, Selefi Salih'ten büyük bir topluluk, Allah Teala'nın ezeli sıfatlarına inanmıştır. Bu sıfatlar ilim, kudret, hayat, irade, sem', basar, kelam, celal, ikram, cömertlik, nimet verme (infâl), izzet ve azamet gibi sıfatlardır. Bunlar, Zati sıfatlarıyla fiili sıfatları ayırmamışlar, hepsini aynı özellikte görmüşlerdir. Selefi Salih, eller, yüz gibi haberî sıfatları da kabul eder ve bunları tevil ederek şöyle derler: Bu sıfatlar, şeriatte varit olduğu için onları haberî sıfatlar olarak adlandırırız. Bu nedenle sıfatları bu şekilde kabul ve ispat edenlere Sıfatiyye denilirken, sıfatların varlığını reddeden Mu'tezile'ye ise Mu'attile denilmiştir.
Dinler ve Mezhepler Tarihi
Dinler ve Mezhepler Tarihi
Pessoa "Ben bu dağınık olaysız yaşam öykümü, hayatsız hikayemi anlatıyorum. Bunlar benim itiraflarım ve bu itiraflarda hiçbir şey söylemiyorsam bu, söyleyecek bir şeyim olmadığındandır." der. Huzursuzluğun kitabına giren "huzursuz" cümlelerdir bunlar. İtiraf, irfan ile aynı kökten geliyor. İtiraf için kişinin suçunu bilmesi ve kabul etmesi gerekir önce. Her ne kadar kulağa olumsuz bir manası varmış gibi gelse de, itirafta suçu kabullenmenin ve pişman oluşun irfanı da hissedilmelidir. "Kendini bilen Rabbini bilir" şeklinde tercüme edilen cümlenin orijinalinde "arefe" sülasi fiili vardır. Arefe kelimesinde bilmekten ziyade tanımak ve hissetmek daha ağırdır. Çünkü Rabb bilmenin konusu değildir. O sıfatlarıyla bilinir, zâten bilinmez. Sıfat ile bilmek ise daha çok hissetmeye matuftur. Dağınık ve olaysız bir yaşamda eksik olan nedir? Elbette sıfatlar! Biz hayat hikayemizi anlatmanın derdine düşmüşken, Pessoa hayatsız bir hikayeden bahsetmenin utancını yaşamaktadır. Söyleyecek bir şeyi olmaması, hiçbir şey söylemiyor oluşunun neticesi değildir. Hiçbir şey söylemiyor olmak başlı başına bir şeyi söylemektir. Yani her şeyi... Ma arefnake hakka marifetike ya Maruf!
Reklam
SIFATLAR VE İSİMLER...
İmam-ı Azam Ebu Hanife
İmam-ı Azam Ebu Hanife
: "Allah, sıfatları ve isimleri ile var olmuş ve var olacaktır. O'nun isim ve sıfatlarından hiçbiri sonradan olma değildir. O ilmiyle, daima bilir, ilim O'nun ezelde sıfatıdır. O kudretiyle daima kâdirdir, kudret O'nun ezelde sıfatıdır. Yaratması ile daima hâlıktır, yaratma O'nun ezelde sıfatıdır. Fiili ise daima fâildir. Fâil Allah'tır, fiil ise O'nun ezelde sıfatıdır. Yapılan şey, mahlûktur: Yüce Allah'ın fiili ise mahlûk değildir. Allah'ın ezeldeki sıfatları, mahlûk ve sonradan olma değildir. Allah'ın sıfatlarının yaratılmış ve sonradan olduğunu söyleyen, yahut tereddüt eden kimse, yüce Allah'ı inkâr etmiş olur."
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
,
İman ve Tefekkür
İman ve Tefekkür
, sh 31-32, 1.Levha, -İmân ve İslâm- (İmânın Mahiyeti-İmam_ı Âzam'dan), İBDA Yayınları
ZÂTÎ ve FİİLÎ SIFATLAR...
İmam-ı Azam Ebu Hanife
İmam-ı Azam Ebu Hanife
: - "Allah'ın Zâtî sıfatları; hayat, kudret, ilim, kelâm, semî, basar ve irade sıfatlarıdır. Fiilî sıfatlar ise, "tahlik-taratma", "terzik-rızık verme", inşa (yapma), İbdâ (örneksiz yaratma) ve sun' (sanatla yaratma) ve diğer sıfatlardır..."
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
,
İman ve Tefekkür
İman ve Tefekkür
, sh 31, 1.Levha, -İmân ve İslâm- (İmânın Mahiyeti-İmam_ı Âzam'dan), İBDA Yayınları
Cenab-ı Allah siz neredeyseniz ben sizinle beraberim buyurdu. Burada birçokluk ifadesi var. Bu ehline malumdur. Cenab-ı Allah söylenenlerin cümlesine camidir. Çünkü Allah dediğimiz latif olan varlık, cümle yaratıklarda münezzeh ve münezzeh olmayan durumuyla hâkimdir. Ferdiyetiyle şöyledir; secde konusunda olsun diğer fiillerinde olsun. Secde etki
Din . İNSAN
İnsanın Kur'ân-ı Kerim'de Geçen 7 Zayıf Noktası.. Cenâb-ı Hak, insan fıtratına fücûr ve takvâ tohumlarını ekmiş ve ona her iki alanda da terakkî ve tedennî imkânı sunmuştur. Bu bakımdan insan hâlet-i rûhiyesinin müsbet ve menfî olmak üzere iki vechesi bulunmaktadır. Kur’ân-ı Kerîm’de insanı nefsin vartalarına düşmekten korumak, onu
Reklam
" Çünkü güzel ve mânidâr bir kitab ve muntazam bir hâne, bedâhetle, yazmak ve yapmak fiillerini ve güzel yazmak ve intizamlı yapmak fiilleri dahi, bedâhetle, yazıcı ve dülger nâmlarını;
44 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.