Devletin İdeolojik Aygıtları
Fransız Devrimi'nin hedefi ve sonucu her şeyden önce yalnızca, Devlet iktidarını feodal soyluluktan tüccar-kapitalist burjuvaziye geçirmek, Devletin eski (Baskı) Aygıtını kısmen parçalayıp koymak olmamıştır aynı zamanda bir numaralı DİA olan Kilise'ye saldırmak olmuştur. Ruhban sınıfın bünyesinin sivilleştirilmesi, Kilise servetlerine elkonması ve dinî DİA'nın egemen rolünün yerini alacak yeni DİA'lann yaratılması bu hareketin sonuçları olmuştur.
278 syf.
9/10 puan verdi
·
5 günde okudu
Liberte - Egalite - Fraternite
1789 Fransız devrimi... Tarihin akışını değiştiren, Avrupa'da monarşilere son veren, milliyetçi - ulus devletler yaratan bir halk devrimi idi Fransız devrimi. Sebepleri, sonuçları uzun uzadıya yazıldı, çizildi. Ancak bu devrimin öncüleri, halkın önünde yürüyen kahramanları ya da bazılarının dillendirdiği üzere şeytanları, çok fazla kitap
Fransız Devrimi'nden Portreler
Fransız Devrimi'nden PortrelerServer Tanilli · Cem Yayınevi · 199554 okunma
Reklam
Bütün Jön Türk aydınları gibi M. Kemal de Fransız Devrimi'ni saygıyla ananlardandır. Türk halkının eyleminin Fransa İhtilali'nin açtığı yolu izlediğini, "ama kendine has ayırıcı vasıflarıyla geliştiğini" belirtmekten geri kalmamıştır: "Zira her millet devrimini sosyal çevresinin baskı ve ihtiyacına uyan hal ve durumuna ve ihtilal ve inkılabın oluş zamanına göre yapar." Meclisin 14 Ağustos 1920 tarihli oturumunda, işe başlarken bu nesnel koşulları kesin saptadıklarını ve toplumun gerçeklerine ters düşecek hayalci görüşlere kapılmadıklarını açıkça belirtmiştir. "Biz ülke ve ulusumuzun varlığını ve bağımsızlığını kurtarmak için karar verdiğimiz zaman, kendi görüş açımıza bağlı bulunuyorduk ve kendi gücümüze dayanıyorduk. Hiçbir kimseden ders almadık, hiç kimsenin aldatıcı vaadlerine kanarak işe girişmedik. Herkesçe bilinmektedir ki, bizim görüşlerimiz, bizim ilkelerimiz, Bolşevik ilkeleri değildir. Ve Bolşevik ilkelerini ulusumuza kabul ettirmek için şimdiye kadar hiç düşünmedik ve girişimde bulunmadık. Bizim inancımıza göre, ulusumuzun yaşamını sağlaması ve gelişmesi kendi sindirme kabiliyetiyle oranlı olan görüşlerdir. (…) Bolşevizm ulus içinde mağdur olan bir sınıf halkı dikkate alır. Bizim ulusumuz ise tümüyle mağdur ve mazlumdur… Bizim için esas, birliği korumak gereğidir. Tümüyle mazlum ve mağdur bir halk içinde sınıf ayırımı daha tehlikelidir… Bu birliği böyle bireysel girişimlerle bozduğumuz gün, o bireysel girişimlerin sonuçları en parlak dahi olsa, tümü kurtarmak yeteneğinden yoksundur."
Sayfa 240 - Boyut YayınlarıKitabı okudu
XIV. Louis'nin hatası, insan doğasının her zaman aynı kalacağını düşünmesiydi. Bu hatasının sonucun­ da ise Fransız Devrimi oldu. Bu, hayran olunası bir sonuçtu. İktidarların yaptığı hataların tüm sonuçları oldukça hayranlık vericidir.
Atatürk
_Bir gün ressamlar Türk'ün simasını kaybederlerse, yıldırımı alıp yapıversinler. Türk budur. Yıldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir. Bu memleket, dünyanın beklemediği, asla ümit etmediği bir müstesna mevcudiyetin yüksek tecellisine, yüksek sahne oldu. Bu sahne en aşağı 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Bu beşik tabiatın
_Kadın üzerine yazı yazarken kalemi gökkuşağına batırıp, mürekkebi kelebek kanatlarının tozu ile kurulayacaksınız. _Herkesin vardır bir köpeği. Bakan, kralın köpeği; memur, bakanın köpeği; kadın, kocasının köpeği, ya da adam karısının köpeği. _Hakikati dinleyecek kadar güçlü olmadığınız için sıradan birisiniz. _Yetenek ve erdemin insanlara bir
Reklam
_Türkler, hür ve bağımsızdırlar. Gururları çok yüksektir. Gururludurlar fakat asilzadelik taslamazlar. Türklerin karakterinde büyük tezatlara rastlanır. Hem sert ve dik başlı hem de yumuşak ve sabırlıdır. Yırtıcılığı İskitlerden, yumuşaklığı da Yunan'dan almışlardır. Fetihçi ve cahil olduklarından bütün uluslara tepeden bakarlar. Aralarında
320 syf.
·
Puan vermedi
İnsanlık Durumu
İnsanın Kaderi" (La Condition Humaine), Fransız yazar André Malraux tarafından 1933 yılında yazılan ve ikinci Çin Devrimi'nin başlangıcı sırasında geçen bir varoluşsal savaş romanıdır. Roman, 1927'de Çin'deki komünist ayaklanmanın dünyayı devrime uğratma hedefini taşıdığı ancak sonunda başarısız olduğu 22 günlük kritik bir
İnsanlık Durumu
İnsanlık DurumuAndré Malraux · İletişim Yayıncılık · 2017249 okunma
344 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
Tahsin Yücel, 1933'te Elbistan'da doğdu. Galatasaray Lisesi'ni ve İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi. Aynı bölümde uzun yıllar öğretim üyeliği yaptıktan sonra, 2000 yılında emekli oldu. Yazın araştırmalarına 1969'da yayımladığı L'Imaginaire de Bernanos ile başladı. 1973'te Figures
Peygamberin Son Beş Günü
Peygamberin Son Beş GünüTahsin Yücel · Can Yayınları · 2019690 okunma
Öncüllerimizden bu ön sonucları çıkardıktan sonra , bir sonraki aşamada, Alman halkının andığımız sınıflarının birbiri ardına nasıl harekete geçtiğini ve 1848 Fransız Devrimi patlak verdiğinde hareketin hangi karakteri kazandığını göreceğiz.
Reklam
EKİM 17'ye giderken (Oktyabrskaya revolyutsiya)
Savaşın yakın hedefi sosyalist dünya devrimi değil, Rusya’da devrimin gerçekleşmesiydi. Rusya ezici bir yenilgi alacaktı. Bu yenilginin sonuçları -1905’te olduğu gibi- demokrasinin yolunu açacak bir devrimi başlatacak, böylece Avrupa da çarlık boyunduruğundan kurtulmuş olacaktı. Parvus’un gerekçelerini, tek yanlı ve kısaltılmış olarak Rus devrimine yöneltmesi, tutumunu, ilk bakışta mantıklı ve gerçekçi kılıyordu. Ancak tarihsel perspektifler, Rus devriminin X noktasının ötesine uzatıldığında, gerçek problemler çıkıyordu ortaya. Zafer kazanmış Alman imparatorluğun bir sonraki savaş hedefi ne olacaktı? Yenilmiş Rusya’dan hangi toprakları talep edecekti? Zafer, Almanya’daki gerici güçlerin yıllarca üstünlüğü anlamına gelmeyecek miydi? Ve Almanya’nın zaferi aynı zamanda Fransız ve İngiliz demokrasisinin sonu demek değil miydi?
VİCTOR HUGO'NUN SÖYLEVİ
Victor Hugo
Victor Hugo
Voltaire
Voltaire
Kandid ya da İyimserlik
Kandid ya da İyimserlik
ViCTOR HUGO'NUN SÖYLEVİ Yüz yıl önce bugün bir insan ölüyordu. Ölümsüz olarak ölüyordu. Sırtında yılları, eserleri, sorumlulukların en önlüsünü ve en korkuncunu, yani insan vicdanını uyarıp düzeltmiş olmanın sorumluluğunu yüklenmiş olarak gidiyordu. Lânetlenmiş ve kutsanmış, geçmişce lânetlenmiş, gelecekce kutsanmış
81 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.