animizm
Dar anlamda ruh tasavvurları, geniş anlamda bizatihi ruhsal varlıklara ilişkin öğretiye animizm denir. Bir de, animatizm denen, bize cansız görünen doğanın canlı olduğu öğretisi vardır ve animalizm ile manizm de bu kapsama girer.
Sayfa 79 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
İlk günah öğretisi Orpheus kökenlidir. Gizli tapınma ayinleriyle varlığını sürdürmüş, antik Yunanistan'da sonradan felsefe okullarına sızmıştır. İnsanlar, söylenceye göre, genç Dionysos Zagreus'u öldürüp parçalayan Titanlar soyundan geliyor ve işlenen cinayetin ağırlığı altında ezilerek yaşıyorlardı.
Reklam
Freud
Freudcu psikanaliz 1920'lerde büyük önem kazandı —özellikle psikiyatri hastalarının tedavisinde. Ayrıca bilinçdışı öğretisi sanat ve edebiyatta da çok etkili oldu.
Sayfa 475Kitabı okudu
ulan Freud :D
1856- 1939 yıllarında yaşamış Avusturyalı bir doktor ve psikolog olan Freud'un öğretisi popülerliğini uzun süre ko­rudu. Erkeklerin her şeye karar vermesine kızan kadınlara teşhis konulmuştu; onların hırçınlıklarının nedeni, penisleri­nin olmadığı için erkeklere duydukları kıskançlıktı.
Chiviyazıları YayıneviKitabı okudu
animizm
Animizm dar anlamda ruhsal tasarımların, geniş anlamda genel olarak ruhsal varlıkların öğretisi anlamını içeriyor...
Sayfa 129Kitabı okudu
Reklam
"İlk günah öğretisi Orpheus kökenlidir. Gizli tapınma ayinleriyle varlığını sürdürmüş, antik Yunanistan'da sonradan felsefe okullarına sızmıştır. İnsanlar, söylenceye göre, genç Dionysos-Zagreus'u öldürüp parçalayan Titanlar soyundan geliyor ve işlenen cinayetin ağırlığı altında ezilerek yaşıyorlardı."
ANİMİZM, MAJİ VE DÜŞÜNSEL HER ŞEYE GÜCÜYETERLİK
"Animizm dar anlamda ruhsal tasarımların, geniş anlamda genel olarak ruhsal varlıkların öğretisi anlamını içeriyor. Ayrıca, bize cansız görünen doğanın canlılığı öğretisi demek olan animatizm kavramı da kullanılmakta, bunlara animalizm ve manizm kavramları da gelip katılmaktadır."
_Tanrı, ilk ateisttir. E. Hubbard _Din, gönüllü köleliktir. Herzen _Burada bir ateist yatıyor. Giyinip kuşanmış hazır, ama gidecek bir yeri yok; ne cennet ne de cehennem. Mezar taşı _Çürümüş bedenimden çiçekler çıkacak ve ben de onların içinde olacağım. E. Mumch _Bir zamanlar ateist olmak istemiştim. Artık vazgeçiyorum. Adamların tatili yok! H.
Aristoteles'in ölümünden(I.Ö 322) hemen sonra Yunanistan'da büyük bir değişiklik olduğu..."On altı yıl kadar sonra Epikuros Atina'da ders vermeye başladı ve onun ardından Kıbrıs'ın Kition kentinden bir Fenikeli, Zenan ders verdi. Birkaç yıl içinde, Atina'nın baskın felse­fe ekolleri haline gelirler. Siyaset felsefesi ansızın ortadan kalkmış gibidir. Kent hakkında, yurttaşların kentteki görevlerini yerine getirmek üzere eğitilmeleri hakkında hiçbir şey yoktur; kaçınılmaz biçimde toplumsal ve kamusal olan ifa anlayışı hiçbir iz bırakmaksızın ortadan kaybolur. Yir­mi yıl ya da daha az bir süre içinde hiyerarşinin yerini eşitliğin aldığını görürüz; uzmanların üstünlüğüne verilen önemin yerini herkesin kendi adına gerçeği keşfedebileceği ve herkes gibi iyi bir yaşam sürdürebileceği öğretisi almıştır; düşünsel yetilere önem vermek yerine ( ... ) artık istem, ah­laki nitelikler ve kişilik; (. .. ) dış dünya yerine iç dünya üzerinde durulur; siyasal bağlanım yerine ... kişisel yeterlilik anlayışı vardır artık; ciddiyet övülür, göreve sofuca bir önem verilir (. .. ) en yüce değerin ruh dinginliği, bireysel kurtuluş olduğu üzerinde durulur; bu, birikim türü bir bilgiy­le, bilimsel bilginin aşamalı olarak artışıyla değil (Aristoteles'in öğrettiği gibi)... ani bir değişimle -içsel ışığın ışıldamasıyla- elde edilir. İnsanlar dönüşmüş ve dönüşmemiş olarak birbirinden ayrılır."
Sayfa 214 - Yapı Kredi Yayınları.
Reklam
giriş
Bu kitabın amacı her şeyden önce Lacancı psikanalizin temel kavramlarından yola çıkarak, klasik psikiyatrinin tanımladığı ve Freud'un benimsediği iki klinik psikoz tipini, yani şizofreni ve paranoyayı ele almaktır. Kitapta, ortak paydaları Ötekinin alanından (dilin, bilinçdışının alanından) Babanın-Adı'nın men edilmesi olan bu klinik
Sayfa 7 - Axis Yayınları - Orijinal adı: La cite et ses maitres fous (2017) - 1. Basım: İstanbul, 2020
Freud'un psikoloji aygıtı, bir olumsuzlama sistemidir. Üstben (Über-Ich) katı bir emir ve yasaklar mercii olarak belirir: "Üst- ben, baba karakterini koruyacaktır ve Ödipus kompleksi ne kadar kuvvetliydiyse (otorite, din öğretisi, ders, okuma etkisiyle) ne kadar hızlı bastırıldıysa, Üstben de sonradan bir o kadar katı vicdan olarak, belki bilinçsiz bir suçluluk duygusu olarak, Ben'e (Ich) egemen olacaktır." Üstben, "kategorik imperatif" olarak "buyurgan bir zorunluluğun katı, gaddar yüzü", "katı kısıtlayıcı, gaddarca yasaklayıcı"dır. Ben'in üzerinde "acımasız bir şiddetle hüküm sürer". Temel fiili "yapmak zorunda olmak"tır ve bu, Ben'i itaate mahkûm bir kula dönüştürür: "Nasıl ki çocuk ebeveynine itaat etmek zorundaydı, Ben de kendi Üstben'inin kategorik imperatifine teslim etti kendini." Üstben, yerine göre Tanrı, Hükümdar ya da Baba yerine geçen içselleştirilmiş iktidar merciidir. Kendi içimizdeki Öteki'dir. Bu anlamda şiddet, Öteki'nden kaynaklandığı için, bir olumsuzluk şiddetidir. Bir iktidar bağlamı içindeki baskı olarak ifade bulur
Sayfa 32
_Hissedebileceğiniz en güzel şey, hayatın esrarlı tarafıdır. Sanatın ve bilimin beşiğinde, bu ana duygu vardır. Onu bilmeyen, dünya karşısında şaşkınlık ve hayranlık duymayan kimse, ölü gibidir. _Delilik şüphesiz aptallıktan daha iyidir, delilik var olmuş bir zekânın yok oluşudur. Aptallık ise var olmamış bir zekânın var olmamaya devam
_Işık bekliyor, fakat karanlığa sığınıyoruz. İncil _Karanlığa lanet etmektense, bir mum yakmalıyız. _Neyin doğru olduğu umurumuzda mı? Fark ediyor mu? _Gerçek bilgelik, sınırlarımızı bilmekte yatar _Can sıkıcı ve sevimsiz görünse de bilimsel yöntemin önemi, bilimsel bulgulardan çok daha büyüktür. _Edilgen taraf, baskın tarafın yanılsamalarına
_Freud ve Josef Breuer, nörotik semptomların, örneğin histerinin, gerçekte simgesel anlamları olduğunu fark ettiler. Bunlar da tıpkı rüyalar gibi, bilinçaltının dışavurum biçimleridir. _Breuer ile Freud’un Travma Kuramı’na göre, nörotik septomlar ve histeriler, travmalardan ve psişik hasarlardan ortaya çıkıyor ve bilinç dışında yıllar boyu
315 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.