_Nevroz, farklı nevrotik eğilimlerin catışması sonucunda ortaya cıkar. Nevrotik eğilimler birbirlerini pekiştirip guclendirmekle kalmayıp, yeni catışmalar da yaratırlar. Nevroz, küçük evrenlerden oluşan bir büyük evren’dir. _Her nevrotik belirti, altta yatan bir catışmayı gösterir. Çatışma belirtileri: Tutarsızlık, yorgunluk ve hırsızlıktır.
Ancak terapist -Jahwe, Allah, Ísa, Komünist Partisi, Freud, Jung vs. dediği- herhangi bir "tanrısal varlığın" (ebeveyn figürünün) hizmetindeyse, danışanlarının gerçek özerkliğe giden yolu bulmaları konusunda onlara yardımcı olması zor olacaktır. Dördüncü Emir'de üstü kapalı olarak alan ahlak, her ikisine de hakim olmayı sürdürecek ve beden, bu fedakarlığın bedelini ödeyecektir.
Reklam
_Eğer birinin ruhunu görmek istiyorsanız, ona hayallerini sorun. _İnsan doğasındaki en derin prensip, "takdir edilme" isteğidir. _Alaycı tiplerin aslında acılarını gizlemeye çalıştığı gerçeği doğrudur. _İnsanın dünyadaki durumu, kedinin kitaplıktaki durumu gibidir; görür ve duyar ama hiç bir şey anlayamaz. _Yanlış anlayanlar tarafından
İnsan ve Sembolleri - Arketipler
_Rüyanızda şeytanla mücadele ettiğinizi gördüğünüzde fark edeceksinizdir ki mücadele ettiğiniz yalnızca kendinizdir. Düşünü gördüğümüz kimse, İçimizdeki diğer yandır. Tanrım şükürler olsun ki beni böyle yaratmamışsın. Düş, düşü gören kişiye değil, bir topluluğa, halka, insanların tümüne aittir. Gelecekteki kişiliğimiz çok önceden oradadır ama
_Psişe, insan zihninin, bilincinin ve bilinç dışının tamamıdır. Galaksilerin ardında tanrıyı aramayı hayal edemeyiz. Her şey psişenin ürünüdür. Eski yunanca'daki psyche sözcüğü, "kelebek" anlamına gelir." Latince'deki animus ruh ve anima can, eski yunanca anemos rüzgar sözcüğüyle aynı köktendir. _Vücudun merkezi de başta
_Yas, sevilen bir şeyin kaybına verilen hüzünlü bir tepkidir. Melankoli’de de aynı hüzün vardır ama yastan farkı, nesnenin kaybı içselleştirilerek egonun kendisinin kaybına neden olur. Bu yüzden yasta dünya boş görünür; melankolide ise egonun kendisi. Melankolide nesnenin kaybıyla egonun kaybı aynı şey haline gelir. Özsaygıdaki tahribat yasta
Reklam
Freud'un Başyapıtı "Bilinçdışı"
Freud tarafından prensipleri ortaya konan ve sonradan A. Adler, Jung, Riwers, Otto Rank vs. taraflarından geliştirilen bu cereyan ruhi hayatın yüzünde kalmayarak “şuuraltı”, “şuurdışı” denen derinliklerine nüfuz etmeye çalışmaktadır. Bu cereyana göre klasik psikolojinin tetkik ettiği olaylar ruhi hayatımızın yalnızca yüzünden ibarettir. Bunlar bir denizin derinliğine nazaran, yüzündeki dalgalar kadar az yer almaktadır.
Sayfa 188 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Freud VS Jung
Freud rüyaların bastırılmış arzuların dışa vurumu olduğunu söyler, bu arzular kamufle edilmiş, çarpiklasmıştır. Jung tam tersini söyler ; bir rüyayı anlayamıyorsa bu , çarpıklaşmış ruhu rüyayı doğru biçimde görmesini engellediği içindir.
Sayfa 157
Ancak terapist - Jahve, Allah, İsa, Komünist Partisi, Freud, Jung vs dediği - herhangi bir "tanrısal varlığın" (ebeveyn figürünün) hizmetindeyse, danışanlarının gerçek özerkliğe giden yolu bulmaları konusunda onlara yardımcı olması zor olacaktır.
Terapist-Jawhe, Allah, İsa, Komünist Partisi, Freud, Jung vs dediği-herhangi bir 'tanrısal varlığın' (ebeveyn figürünün) hizmetindeyse, danışanlarının gerçek özerkliğe giden yolu bulmaları konusunda onlara yardımcı olması zor olacaktır.
Sayfa 79
Reklam
Freud Schreber vakasını tartışırken, deliliği tanımladığını düşündüğümüz özelliklerin - hezeyanlar, halüsinasyonlar vs.- aslında birincil değil, ikincil semptomlar olduğunu söyler. Bunlar deliliği oluşturan öğeler değil, deliliğe verilen yanıtlardır; Bleuler, Jung, Lacan ve Winnicott'un da savunacağı gibi, kendi kendini iyileştirme girişimleridir.
Nötr olmak
Danışanlar duygularını tam olarak yaşayabilirlerse, belirtiler geçici olarak hafifleyebiliyor. Duygular bilinçli olarak hissedilebilir, bir başkasının yanında ifade edilebilir, bu daha önce mümkün olmasa da. Ancak terapist, -Jahwe, Allah, İsa, Komünist Partisi, Freud, Jung vs dediği- herhangi bir "tanrısal varlığın" (ebeveyn figürünün) hizmetindeyse, danışanlarının gerçek özerkliğe giden yolu bulmaları konusunda onlara yardımcı olması zor olacaktır.
Resim