Türk ordusu bir halk ordusuydu. Evet yoksullar normal askerliğini yapardı. Ama zengin çocukları bedelini öder, hayatlarına bakardı. Zenginler ve askerlerin birlikteliği yoksullar için daima felaket getirirdi. Şehitlerden kaç kişi zengin aile çocuğuydu? Kaç gazi varlıklı bir aileden geliyordu? Vatan için daima yoksullar can verir, ama o vatanın saltanatını, sefasını hep zenginler sürerdi.