“Sular altında kalan tarih” dememden kasıt, Kibele tapınağının bulunamayışı ya da böyle bir tapınağın olmamasıdır. Nasıl, Kibele heykeli Bergama aracılığıyla Roma’ya taşındıysa neden Kibele tapınağı hakkında bilgi yok. Bu heykelin, bir tapınak merkezinden alınması doğru olmaz mı? Nasıl “Ana Tanrıça Kültünü” sizlere doğru olarak sunduysam, kazılar yeniden başlasın ve yeni araştırmaları beraberinde getirsin.