İnsan elinden çıkmış tüm tapınaklar, Tanrı'nın dünyasını alır kendine. Her tapınağın kendi su kaynağı, kubbeli tavanı, lambaları, resim ya da heykelleri, yazıtları, kurallarının olduğu kitabı, adakları, adak taşları ve din adamları vardır. Ancak hangi tapınağın su kaynağı okyanuslardır? Ya da hangisinin kubbesi gök kubbedir? Hangisinin lambaları Güneş, Ay ve Yıldızlardır? Ya da hangi resim; yaşayan, sevgi dolu ve birbirine yardım eden insanoğluyla kıyaslanabilir? Tanrı'nın insanoğlunun mutlu olması için yaydığı iyiliklerle ilgili kayıtlar nerededir? Nerede insanoğlunun kalbi kadar iyi anlayabileceği bir kurallar kitabı vardır? Seven kadın ve erkeğin birbiri için yaptığı iyiliklere denk olan fedakârlık ne olabilir? Ve hangi adak taşı, iyi bir insanın Tanrı'ya adanan kalbiyle kıyaslanabilir?
"İnsan elinden çıkmış tüm tapınaklar, Tanrı'nın dünyasını model alır kendine. Her tapınağın kendi su kaynağı, kubbeli tavanı, lambaları, resim ya da heykelleri, yazıtları, kurallarının olduğu kitabı, adakları, adak taşları ve din adamları vardır. Ancak hangi tapınağın su kaynağı okyanuslardır? Ya da hangisinin kubbesi gök kubbedir? Hangisinin lambaları güneş, ay ve yıldızlardır? Ya da hangi resim yaşayan, sevgi dolu ve birbirlerine yardım eden insanoğluyla kıyaslanabilir? Tanrı'nın insanoğlunun mutlu olması için yaydığı iyilikler ile ilgili kayıtlar nerededir? Nerede insanoğlunun kalbi kadar iyi anlayabileceği bir kurallar kitabı vardır? Seven kadın ve erkeğin birbiri için yaptığı İyiliklere denk olan fedakârlık ne olabilir? Ve hangi adak taşı, iyi bir insanın Tanrı'ya adanan kalbiyle kıyaslanabilir?"
Sayfa 64 - İndigo KitapKitabı okudu
Reklam
Surat'ın kahve dükkanı
İnsan elinden çıkmış tüm tapınaklar, Tanrı'nın dünyasını model alır kendine. Her tapınağın kendi su kaynağı, kubbeli tavanı, lambaları, resim ya da heykelleri, yazıtları, kurallarının olduğu kitabı, adakları, adak taşları ve din adamları vardır. Ancak hangi tapınağın su kaynağı okyanuslardır? Ya da hangisinin kubbesi, gök kubbedir? Hangisinin lambaları güneş, ay ve yıldızlardır? Ya da hangi resim, yaşayan, sevgi dolu ve birbirine yardım eden insanoğluyla kıyaslanabilir? Tanrı'nın insanoğlunun mutlu olması için yaydığı iyilikler ile ilgili kayıtlar nerededir? Nerede insanoğlunun kalbi kadar iyi anlayabileceği bir kurallar kitabı vardır? Seven kadın ve erkeğin birbiri için yaptığı iyiliklere denk olan fedakârlık ne olabilir? Ve hangi adak taşı, iyi bir insanın Tanrı'ya adanan kalbiyle kıyaslanabilir?"
Sayfa 66 - İndigoKitabı okudu
Ancak hangi tapınağın su kaynağı okyanuslardır? Ya da hangisinin kubbesi, gök kubbedir? Hangisinin lambaları güneş, ay ve yıldızlardır? Ya da hangi resim, yaşayan, sevgi dolu ve birbiri ne yardım eden insanoğluyla kıyaslanabilir? Tanrı'nın insanoğlunun mutlu olması için yaydığı iyilikler ile ilgili kayıtlar nerededir? Nerede insanoğlunun kalbi kadar iyi anlayabileceği bir kurallar kitabı vardır? Seven kadın ve erkeğin birbiri için yaptığı iyiliklere denk olan fedakârlık ne olabilir? Ve hangi adak taşı, iyi bir insanın Tanrı'ya adanan kalbiyle kıyaslanabilir?
Rückert’in Mevlâna’yı Anlama Tarzı Üzerine
Friedrich Rückert, Mevlâna Celâleddin âşığı bir Alman şairidir. Onu Alman/Batı dünyasına tanıtmak amacıyla Divan"ından ve Mesnevî"sinden çeviriler yapmış, ömrünü bu aktarım faaliyetiyle anlamlandırmıştır. Yaptığı iş, sadece bir çeviri değildir; fakat aynı zamanda bir karşılaştırmalı edebiyat araştırması, bir metinler arasılık
... insanoğlunun düşünüp bulduğu oyunlar arasında rastlantının her türlü despotluğuna karşı koyan ve zafer kupalarını yalnızca akla ya da daha çok tinsel yeteneğin belirli bir biçimine veren tek oyun. Ama satranca oyun demekle, haksız bir kısıtlama yapmış olmuyor mu insan? Satranç aynı zamanda bir bilim, bir sanat değil mi, yerle gök arasında ... gidip gelmiyor mu, bütün karşıt çiftlerin bir kerelik birleşimi değil mi? Hem çok eski hem de yepyeni, düzeneği hem mekanik hem de hayal gücüne bağlı, hem sabit geometrik bir alanla sınırlı hem de bileşimleri sınırsız, hem sürekli gelişen hem de kısır, hiçbir şeye götürmeyen bir düşünme, hiç bir şeyi hesaplamayan bir matematik, yapıtları olmayan bir sanat, maddesi olmayan bir mimari, bununla birlikte varlığıyla bütün kitap ve yapıtlardan daha dayanıklı olduğu su götürmez; bütün halklara ve bütün zamanlara ait olan tek oyun; can sıkıntısını öldürmesi, zihni açması, ruhu canlandırması için hangi Tanrı'nın onu yeryüzüne gönderdiğini kimse bilmez. Başlangıcı ve sonu nerededir? Her çocuk onun temel kurallarını öğrenebilir, her acemi onda şansını dener, ama yine de bu değişmez dar karenin içinde özel ustalar yaratır satranç, öteki insanların hiçbiriyle karşılaştırılamaz bunlar, yalnızca satranca yönelik bir yeteneği olan insanlar; görüş, sabır ve tekniğin tıpkı matematikçiler, şairler ve müzisyenlerdeki gibi belirli bir oranda ama farklı katman ve bağlamlarda etkin olduğu özgül dâhiler.
Sayfa 22 - Can
Reklam
... insanoğlunun düşünüp bulduğu oyunlar arasında, rastlantının her türlü despotluğuna karşı koyan ve zafer kupalarını yalnızca akla ya da daha çok tinsel yeteneğin belirli bir biçimine veren tek oyun. Ama satranca oyun demekle, haksız bir kısıtlama yapmış olmuyor mu insan? Satranç aynı zamanda bir bilim, bir sanat değil mi, yerle gök arasında süzülen Muhammed'in tabutu gibi bu iki kategori arasında gidip gelmiyor mu, bütün karşıt çiftlerin bir kerelik bileşimi değil mi? Ne hem çok eski hem de yepyeni, düzeneği hem mekanik hem de hayal gücüne bağlı, hem sabit geometrik bir alanla sınırlı hem de bileşimleri sınırsız, hem sürekli gelişen hem de kısır, hiçbir şeye götürmeyen bir düşünme, hiçbir şeyi hesaplamayan bir matematik, yapıtları olmayan bir sanat, maddesi olmayan bir mimari, bununla birlikte varlığıyla bütün kitap ve yapılardan daha dayanıklı olduğu su götürmez, bütün halklara ve bütün zamanlara ait olan tek oyun; can sıkıntısını öldürmesi, zihni açması, ruhu canlandırması için hangi Tanrı'nın onu yeryüzüne gönderdiğini kimse bilmez. Başlangıcı ve sonu nerededir? Her çocuk onun temel kurallarını öğrenebilir, her acemi onda şansını dener, ama yine de bu değişmez dar karenin içinde özel ustalar yaratır satranç, öteki insanların hiçbiriyle karşılaştırılamaz bunlar, yalnızca satranca yönelik bir yeteneği olan insanlar; görüş, sabır ve tekniğin tıpkı matematikçiler, şairler ve müzisyenlerdeki gibi belirli bir oranda, ama farklı katman ve bağlamlarda etkin olduğu özgül dahiler.
Özdeşlik Mantığı ( Analitik ve Doğru Önerme Ilişkisi
"Kibrit kutusu masanın üstündedir” - bunun bir yargı olduğunu söylerdim - peki ne yargısı? “Masanın üstünde” mekânsal, uzamsal bir belirlemedir. Kibrit kutusunun “burada” olduğunu da söyleyebilirdim. “Burada” - ne demektir bu “burada”? Bunun bir yer tespiti’ yargısı olduğunu söylerdim. Yjne çok basit şeyler söylüyorum, ama bunlar her zaman
Gök Tanrı Nerededir?
Gök Tanrı, yıldızların, Ay’ın ve hatta Güneş’inde üstünde idi. Tanrı’nın yeri, yükseklerin yükseği ve daha yükseği olmayan sonsuzlukta idi. Dua ediş tarzlarında bu inancın etkisi barizdir. Türkler diz çökerek yüzlerini göğe doğru tutup Tanrı’ya dua etmektedirler. Müslüman Türkler hâlâ; ‛yukarıda Allah var’ diyerek bu inancı devam ettirmektedir. Doğu Anadolu yöresinde bu anlamdaki Türk inancının izlerine her tarafta rastlayabiliriz. Kars’ta ‛tavuk bile su içerken yukarı, Allah'a bakar’ tabiri, Allah'ın yukarıda gökyüzünde olduğu inancının bir yansımasıdır.
Sayfa 20 - Yeditepe YayıneviKitabı okuyacak
#biyografipostu2 Giordano Bruno 1548 yılında doğmuş olan, İtalyan filozof, rahip, gökbilimci ve okültist Giordano Bruno. Rönesans felsefesini biçimlendiren filozofların en önemlilerinden biri ve şair yönüyle de edebiyata en yakın duranı. Ona “doğacı coşkunluğun düşünürü”demek hiç de yanlış olmaz. Aristotelesçi kapalı evren görüşünden ilk
20 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.