#okudumbitti
#KurbanSaid
#AliVeNino
#215sayfa
Selam canlar. Bu kitabı market reyonunda gördüğümde çok itici gelmiş elim bir türlü gitmemişti almaya. Açıkçası çokta incelememiştim. Kitap markette birkaç hafta kaldı ve bu süreçte kitap gruplarından birinde arkadaşlardan biri bu kitabı yorumladı. O kadar güzel bir yorumdu ki inşallah halen vardır diyerek ertesi gün koştur koştur gittim markete ve o artık benimdi.
Kitap kapağında yüzyılın aşk hikayesi diye yazmışlar ya hani. İşte bu kitap için bence büyük bir haksızlık olmuş. Çünkü kitap her ne kadar Ali ve Nino'nun aşkını anlatsa da, savaşın gölgesinde yaşanan bir aşkın nelerden etkilendiğine tanıklık ediyoruz. O kadar çok öfkelendirecek cümle, o kadar çok hayret edebileceğimiz yaşanmışlık var ki kitapta hangi birine değineyim bilemedim. Kitabı bitirdiğimde yaşadığım hayata, çevreme ve bilinç düzeyime bin kez şükrettim.. Alıntı paylaşmayacağım. Çünkü tartışmaya çok açık cümlelerle dolu kitap. Alın okuyun. Pişman etmeyecek bir eser...