Puan vermedi·316 syf.··
2021 5. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2021 07:53
Buna göç diyenler soykırımı kabul etmezler der, Çerkesler yani adigeler! Çocukluğumun yaz tatillerinde komşu köyümüz Çerkesti. Hiç unutmam! O kadar şanslıyım ki bir çok kesimden insanı tanıdım, Abdallar, Kürtler, Romanlar, Çerkesler ve biz köylü Avşar Türkmenleri. Herkes bi yerlerden sürgün gelmiş memleketime. Osmanlı politikasında iskanla yerleştirilmişiz zamanında. Ama neden bilemem, Çerkeslerin past'esini tatmış biri olarak ayrı bi keyifle okudum. Teknik olarak henüz kalemi ustalaşmamış buldum yazarın. Aşk üçgenini, totale hitap etmek için zorlamış gibi geldi ve tabii günümüzdeki torununun bu hikayeyi bulup okuması fazla klişe. Son dönem yazarlarına zaman ayırayım diyorum. Başak Sayan, Sema Soykan vs. başkahramanların torunları üzerinden hikayelerini anlatıyorlar, ıyyhh ettirdi. Akıcılığını sevdim ama. Kısa sürede okudum. Ağdalı bir dili yok yazarın oldukça da birikimli sosyal medyadan da takip ediyorum. Çerkes Soykırımı, karekterler üzerinden konuşturulmuş. Tabii kurguyu zayıf bulsam da, öyle bir gerçek var ki yüreğimi mengeneyle sıkan.! Ahh o Karadeniz! Adı gibi kara! Karadeniz, mezar olmuş Çerkeslere, bilmezdim o denizden çıkan balıkları yemediklerini. Ne acı, ne büyük acı. Anadolu Rumlarına, Anadoluya göç eden mübadillere, Ermenilere, Kırımlılara, Yezidilere,Alevilere, Çerkeslere yapılan zulmün haddi hesabı yok. Ahh Anadolu ne acılara ev sahipliği yaptın sen, buna yürek mi dayanır.!
Adsız RomanSema Soykan · Alfa Yayıncılık · 2024914 okunma
·
151 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kurgudaki zayıflıklar benim de gözümden kaçmadı, ara ara yapılan tekrarlar da mevcuttu lakin beni rahatsız etmedi; olay örgüsü özünü yaşanmış gerçekliklerden alınca su gibi aktı.. Ah Anadolu, her yanı ağlayan ana dolu… Emeğine sağlık @Hygieiaaa