Irak işgali yıllarında çocuktum;o yıllarda savaş, işgal, kan, gözyaşı nedir çok bilmiyordum. Ama ilerleyen yıllarda yavaş yavaş olayları kavramaya başladım. Bir Müslüman olarak Saddam asıldığında ciddi olarak üzülmüştüm. Gerçi hoş şimdi bile Saddam'ın bir zalim diktatör olduğunu bile bile idamının ABD eliyle olmasına üzülürüm. Ve sonraları Özal'ın ve 1.körfez savaşı zamanı kara harekatına nasıl içinin attığını, 1 Mart tezkeresini geçirmek için elinden geleni yapanları gördükten sonra rahmetli Bülent Ecevit'in Saddamı çılgınlıktan uzak tutmak ve bölgedeki savaşı engellemek için ziyaretlerini bu kitapta okudum. Ve Bülent Ecevit'in ne kadar öngörülü bir insan olduğunu. Bu kitap aslında dindarlarımızın ve sekülerlerimizin Irak özelinde çokk güzel bir panaromik çekimi gibi geldi. Usta gazeteciler Sazak ve Ecevit kesinlikle okunmalı.