·288 syf.····Okunma: 11 Şubat 2021 20:57 8. Sınıfta okumuştum ilk defa ve o zaman canla başla çalışan Boxer’ın At kasabına götürülmesi üzerine gözyaşlarımı tutamamıştım. Şimdi ise götürülürken attığı tekmelerin kalan umut parçalarını da söndürdüğünü düşünüyorum. Son sahneyi okuduğumda ise insanların ne kadar korkunç olduğunu düşünmüştüm. 7 yıl sonra bile okuduğum her kitapta bunu görmek, çoğu zaman insanlardan tiksinmemi ve içimin acımasını sağlıyor.
Kitabın resmettiği her şey insanlık tarihi boyunca gördüğümüz olayların hayvanlar üzerinden anlatılmıştır. Bu resmedilmenin korkunç şekilde benzemesi Orwel’ın gözlem ve kalem yeteneğinin birleşiminin eseridir.