10/10
·544 syf.··
2021 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2021 10:53
BİNNUR ŞAFAK NİGİZ – NEHİR ( İS SERİSİ 2. KİTAP) Seelamm nasılsınız ben geldim. O kadar güzel,o kadar içimi yıkan, her kelimesi her cümlesinin hakkını veren bir kitapla geldim ki hala etkisindeyim. Binnur sen bize ne yaptın ya gerçekten bunu sorguluyorum sen bize ne yaptın. İs serisinin ikinci kitabı olan Nehir’ in yorumunu anlatacağım ama nasıl bilmiyorum.” Bazen anlatamazsın, sesin ağrır.” Diyor Nurşan İs Tanyel ve sonuna kadar da katılıyorum. İlk kitabı çok sevdiğimi anlatmıştım ne kadar kaliteli betimlemeler ve karakter analizlerinin bile insanın ruhuna işlediğinin. Binnur ikinci kitapta da bizi şaşırtmadı ve hatta bana göre serideki en güzel kitaptı. Özellikle bazı sahneler vardı ki insana kitapta verilmek istenen duyguyu tam anlamıyla yaşatıyordu. “Onun gözlerine ne zaman baksam, kendi geçmişimin içinde kayboluyor, onun geçmişinin içinde bir yabancı gibi dolanıyordum. Karşılaşıyor, ne zaman karşılaşsak birbirimizin karşısında dimdik duran iki harabe gibi öylece durarak birbirimizin gözlerinin içine bakıyorduk” gerçekten bu kitap İs ve Korah olarak değil Nurşan ve Arjen olarak birbirlerini bulma hikayeleriydi.ya da kaybetme … çok güzel ve çok derin bir karakterdi İs Nurşan Tanyel. Hatta Nurşan'ı kollarımın arasına alıp " her şey geçecek" demek istedim ancak buna kendimde inanmadım. Kitaba başlarken Nurşanın yaşadığı bir yıkım ile okumaya başlıyoruz ve Nurşan’ın en mahvolmuş halinde bile Arjen’e sığındığını görüyoruz aralarındaki bağ daha da güçleniyor ve Nurşan Arjen’e öyle bir inanıyor ki hiçbir şekilde ne olursa olsun sorgulamıyor. "Beni mahvetmiş bir adama, tüm mahvolmuşluklarımla sığındım." Diyor İşte en çok bu cümle yaralamıştı beni oracıkta Nurşan’ı sarmalamak istedim. Ortada bir sır olduğu belliydi arada Arjen bunu gizliden gizliye belli etse de Nurşan hiçbir zaman anlamak ve sorgulamak istemedi. Kitabın sonu beni hem çok şaşırttı, hem çok üzdü hem de kızdırdı bütün duyguları bir arada yaşadım. Kısacası kitap beni bitirdi, onlarla birlikte yaşadım tüm hisleri. Bunun yanı sıra yan karakterler öyle güzel işlenmişti Yağış, Çağlar, Akşın, Yağız, Ayçelen, Diyar amca hepsi benim için çok özel. Kamp sahnesi bizi gülümsetirken hep birbirlerine destek olmaları da çok güzeldi. Kitapta geçen Mantus ve Mania sahneleri de çok güzel bir detaydı. Nehir tam anlamını veren bir kitaptı. Bıraksanız daha anlatacağım çok şey var ki ama okumalısınız...
Aşk
NehirBinnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 20191,386 okunma
·
30 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.