·223 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Şubat 2021 08:33 Bu kitabın günümüz Türkçesi ile yazılmış olanını okumayı çok isterdim fakat ufak bir yanlışlık sonucu Osmanlı Türkçesi ile olanı okumak zorunda kaldım. Bu durum beni o kadar yordu ki... Günümüz Türkçesi ile okunduğunda gerçekten çok beğeneceğiniz bir kitap. Ama sürekli bilmediğim kelimelere bakmak ve cümleyi toparlamaya çalışmam yüzünden kitaba pek odaklanamadım. Bu yüzden bitirene kadar hayli zorluk yaşadım. Konu olarak mükemmel bir kitap. Tarih okumayı okumayı çok severim ve 'Halide Edib Adıvar' Kurtuluş Savaşı dönemini çok güzel anlatmış. Eser karakterlerimizden biri olan 'Peyami'nin bakış açısıyla anlatılmış. Bu da daha güzel olmasını sağlamış. Yalnızca tarih ile değil psikolojik tahliller ve bir aşk hikayesini ele alışıyla da ön plana çıkıyor. İhsan, Ayşe, Peyami, Cemal... Hepsi benim için çok değerli karakterler, tıpkı eserinde aynı ölçüde değerli olduğu gibi. Özellikle sonunda gözyaşlarımı tutamadım. Ben savaşı okumadım, hissettim. İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan biri oldu.
Kitapla kalın, hoşçakalın..