1845 yılında İrlanda'da yaşanan "Büyük Açlık" hadisesinde hayatta kalma mücadelesi veren üç kardeşin, hem acı hem sevgi dolu hikayesi. Ciğerlerimize soluduğumuz temiz havanın, soframızı süsleyen çeşit çeşit nimetin, temiz suyun, rahat bir yatağın, başımızı sokacak bir çatının, o çatıyı yuvaya çeviren anne-baba şefkatinin şükrünü ne kadar az eda ediyoruz.
Görmezden geldiğimiz, görüp de sesimizi çıkarmadığımız, hiçbir şey yapamadığımız ne çok acı var dünyada.
Üstelik bu acıları bir çocuğun gözünden görmek çok daha can yakıcı, etkileyici, düşündürücü.
Farkına bile varmadığımız, sahip olduğumuz kıymetli şeylere farklı açılardan bakabilmek adına çok istifadeli bir kitap. Birliğin ve sevginin gücünü hissettiren, büyük, küçük herkesin okuyup bir durması, düşünmesi gereken değerli bir eser..