9/10
·127 syf.··
2021 5. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 17 Şubat 2021 18:20
Étienne de la Boétie,'nın yönetim şekli olarak krallıkların hüküm sürdüğü 16 yüzyılda otoriteye karşı bu denli başkaldırıcı bir kitap yazmış olması oldukça cesur bir girişim doğrusu. Kitabın bu kadar az okunması diğer arkadaşlar gibi beni de şaşırttı doğrusu. La Boétie günümüzde yaşasaydı herhalde günümüz insanın kendi eliyle seçim yoluyla kendilerini yönetmesi için birilerini seçmesi için gönüllü köleliğe razı olduklarını görseydi herhalde daha da şaşardı. Daha sonraki yüzyıllarda j.j rousseau da temsili vekâlet redderek onun yerine doğrudan demokrasiyi savunmuştur belki bu düşünce de olmasın da a Boétie etkili olmuştur. İnsanın bu gönüllü kulluğunu sadece siyasi olarak düşünmemek lazım aynı zamanda insanın metanın gönüllü kulları olması da cağımızın en büyük gönüllü kulluğudur. Hepimiz aslında kendimize bile itiraf edemezsek de bu özgürlüğümüzü ya gönüllü ya da gönülsüz bir şekilde bazı amaçlar uğruna feda ederiz. Belki de sırf biraz rahat etmek veya mutlu olmak için veyahut bize böyle öğretildiği için sorgulamadan razı oluruz bu kulluğa. Yazdıklarına bakılırsa la Boétie'ni anarşizm bir öncüsü düşünmek doğru olur bence. Çünkü ona göre özgürlük her şeyden değerli hiç bir şekilde vazgeçilmez.
1000Kitap
Gönüllü Kulluk Üzerine SöylevÉtienne de la Boétie · İmge Kitabevi · 20181,340 okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.