Birkaç tavsiye...
Bir şarkın olsun, senin olsun. Hayatına her giren insana "Bu benim şarkım bak" diye dinlet. Bir gün o kişinin hayatından çıktığında Bir radyoda denk gelirse, seni hatırlasın. Tek bir parfümün olsun. Özdeşleşmek iyidir. Dünya bu illaki bir tek sen kullanmayacaksın. Öyle bir sana ait olsun ki bir yabancıda bile duysa "acaba burda mı?" Diye kokuyu duyanın gözü seni arasın. Bir tane en yakin arkadaşın olsun. Sadece kötü günde değil iyi günde de aradığın ilk kişi. Birlikte düşün birlikte kalkın. Birbirinizi toparlayın. Yaralarınızi sarın. Herkes gittiğinde şanssızlığınıza biraz gülün, biraz ağlayın. Bir tane çok büyük aşkın olsun. Bir dönem çok sevmiş ol, bir dönem nefret etmiş. Her şey küllendikten sonra tebessümle hatırla. Biraz da bir yanın acıyarak "O olsaydı nasıl olurdu acaba hayatım?" diye sorgulayarak. Artık bir şey hissetmesen de "başına bir şey gelse yine ilk ben koşarım" diyecek kadar. Unutma masallar mutlu sonla, efsaneler kavuşamamakla biter... Bir evlat edin. Bir kedi de olur, bir köpek de. Ama olsun. Kapılarını aç. Senden olmayan ama senin ilgine bakımına muhtaç bir kalbin atışlarını ellerinde hisset. Bir canlının hayatini değiştirmek acayip bir şey. Birinin kahramanı olmak istersen bundan büyük fırsat olamaz. Sevmek çok güzel. Hele bir de her koşulda Sevilmek. Bol bol kitap oku. Biri seni derinden etkileyene kadar oku. Onu bulduğunda kimseyle paylaşma. O hikaye senin. Beğenmediğin sayfayı yırt. Sevdiğin yerleri yıldızlarla donat. Başucunda dursun. Belki bir gün biri gizlice o sayfaları keşfeder. Seni daha iyi tanıma imkanı olur. Salaş bir restorant edin. Patronundan garsonuna kadar tanı. Kafan mı bozuk, mekan mı dolu, sana yer açacakları kadar müdavimi ol. Bir masan olsun hep oturduğun. Bir başına gitsen bile başına bir şey gelmeyeceğini bil. Bir gün belki kapanır yada yıkılır ama sen önünden her geçtiğinde "burda eskiden hep bir yerim vardı" dersin. Bir hobin olsun kaçmak için. Hiç bir şey düşünmediğin. Dünyadan uzaklaşabildigin. Onunla övün en iyi yaptığın şey olsun. İnsanlar şaşırsın. Senin için çocuk oyuncağı olsun. Bir şey iste imkansız olsun. Peşinden koş yorul. Defalarca vazgeç. Defalarca dene. Susmanın çaresizliğini de yaşa bagirmanin da. Uykuların kaçsın. Düşündükçe saç diplerin bile uyuşsun. Her neyse bu istediğin aşk da olur iş de. Bağrına taş bas gerekirse. Yeter ki yatağına yattığında "ben elimden geleni yaptım " de. Bazen kazanamamış olsan da yapabileceklerinin yada bir şeyi delice istemenin limitini görmek de zaferdir. Vakit ayırdığın bir ailen olsun. Yarın kaybettiğinde keşke daha çok zaman ayırsaydım demeyeceğin. Pişmanlık kötüdür. Bir daha geri getirmeye gücünün yetmedikleri için ise işkence. Kıymetini bil. Yarın ne olacaği belli değil. Kalp krizi dediğin bir kaç saniye. Kalp kırma. Sınırların olsun aşilamayacak. Duvarların olsun yıkılamayacak. Herkes bilsin ona göre davransın. Unutma yaptığın her iyilik bir gün sana geri döner. Buraya kadar okuduysan sana ve müthiş hayat yorumcusuna teşekkür ederim.
··
251 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Umut Guner diyil ✋
Meric Keskin e ait yaptiginiz paylasim