Hayvan Çiftliği'ni okurken bazı kısımlarda biraz sıkıldım çünkü biraz anlamsız gelen kısımları oldu özellikle ilk kısımlar. İlerledikçe aslında olanların insanların şuan ve geçmişteki yönetime çok benzer bir şekilde yönetildiğini gördüm. Hayvanlar ilk başlarda sadece özgürlüklerini isterken Snowball gibi iyi bir liderle yönetim onları rahata erdirecekti fakat Napoleon'un aç gözlülük ile yönetimi ele geçirmesi hayvanları sefalete sürükler. Bunun sonucunda aç gözlülüğün devamı olarak insanlarla iletişime geçilerek para kazanmak istenildi. İnsanların yaşadığı evlere girerek orada yaşamaları insanların özelliklerini almalarını sağladı. Bu şekilde kitaptaki benzetmeler en son kısımda domuzların insanlar gibi görünmesi ile sonuçlandı. Bence kitaptan çıkarılacak en öz açıklama aç gözlülük asla bize istediğimiz vermez, bizi istemediğimiz bir şeye dönüştürür.