Bu mükemmel seri için Donna Hosie’ye teşekkür ederek başlamak istiyorum. Her kitap farklı bir şeytan takımı üyesinin ağzından anlatılıyor; birinci kitap Mitchell, ikinci kitap Medusa ve üçüncü kitap yani bu kitabın anlatıcısıysa bir Viking olan Hilf ve Dobin’in oğlu Alferin’in ağzından anlatılıyor. Bu seferki macerada cehenemin dokuz katını aşmaya çalışan ve bunu da şeytanın rüya kapanı olan arkadaşları Elinor’u kurtarmak için yapan şeytan takımını okuyoruz ve tabiki bu yolculukta onlara rehberlik eden bir yabancıyla. Kitap geçmiş, şimdi ve gelecek içinde sürekli değişken bir zaman çizgisi içinde olmasıyla insanı sürekli hikayenin içinde tutan bir sonraki adımda ne olacağını merak ettiren bir anlatıma sahip. Okumaktan asla pişman olmadığım bir seri oldu ve umarım dördüncü kitabı artık çevirirlerse onu da sabırsızlıkla okumak istiyorum.
~~~~~
“Ben bir Viking’im.
Bir erkek.
Bir şeytan.
Hilf ve Dobin’in oğlu Alfarin’dir benim adım. Ve kıyameti ben başlattım.”