#Şubatyorum2021
#George S.Clason
#Babil'in Kervan Taciri(138 sayfa)
Babil geçmiş zamanların dünyadaki en zengin kentiydi,çünkü oranın yurttaşları kendi zamanlarının en zengin insanlarıydılar.Paranın değerini biliyorlardı.Para kazanmak,parayı biriktirmek ve paradan para kazanmak için finansal ilkeler geliştirmişlerdi.Herkesin istediği şeyi onlar kendileri için sağladılar.Gelecek için gelir...
Zenginlik ağaç gibidir,küçük bir tohumdan büyür.Biriktirdiğin ilk bakır para senin zenginlik ağacının büyüyeceği tohumdur.O tohumu ne kadar çabuk ekersen ağaç o kadar çabuk büyür.O ağaca ne kadar iyi bakar,suyunu gübresini düzenli verirsen,o kadar çabuk oturursun gölgesinde mutlu mutlu...
Her sabah sepetlerinden birine on yumurta koysan,her akşam dokuzunu cikartsan,çok gecmeden ne olur?
Bir zaman sonra dolup taşar.
Kısa hikayeler gibi olsa da her biri digerinin devamı niteliğinde bundan 8-10 bin yıl oncesinin insaninin hikayeleri ile geldim.Babil dünyanın en zengin ülkesiydi.Çünkü insanları parayi kullanmayı,çalıstirmayi ve coğaltip zenginlesmeyi bilen insanlardı.
Babil topraklarının bulunduğu bölge yığılı toprak tepelerinin oluştuğu corak bir vadi.Zamanla rüzgarlarin siddeti ile açıga cikan cömlek tugla gibi kalıntılar farkedilince arkeologlar kazmaya başlamıs.Toprak altından cıkan binlerce tablet varmis.
1934 yılında İngiltere ye gönderilen bir grup tableti cözümleyen profesör,Babil de arkelojik calismanin basinda bulunan arkeologa cevaben gönderdiği mektupta,binlerce yıl öncesinden cıkıp gelen tabletleri yazmiş tacire tesekkürlerini bildirmektedir.
Cünkü o tabletlerde zengin olmanin 5 yolu anlatılmaktadır.
Kısa olmasına ragmen muhtesem bilgilerle dolu bu güzel kitabı okumak icin bu kadar geciktirdigime pisman oldum.Cok beğendim.Ve o dönem insanlarının muhtesem zekasina hayran kaldim.Kesinlikle tavsiye ederim.