·272 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Mart 2021 21:27 "ÇOCUKLUĞUM"
"Mendil satan çocuğun burnunu koluyla silmesi kadar acımasız bir hayat"
Gorki'nin dedesi ve anneannesinin evinde geçirdiği çocukluk yıllarını anlatmaktadır.Yazarın üç kitaptan oluşan otobiyografi serisinin ilkini oluşturuyor.Babası ölünce annesi tarafından büyük babasının evine bırakılan küçük Aleksey, çok zor şartlarda bir çocukluk geçirmiştir.
Ev içinde aile bireyleri arasında sürekli çatışmalar yaşanır.
Hüzünlü bir kitap ama sıkmıyor.
"Şimdi ölürsem çok zamansız olacak, sanki hiç yaşamamışım gibi.”
Annemin toprağa verilmesinden birkaç gün sonra dedem şöyle dedi bana:
"Hadi, Aleksey, boynumda madalya değilsin sen benim,
bu evde yerin yok artık, git,
insanların arasına karış."
Ve insanların arasına karıştım...