Seyrek Yağmur / Barış Bıçakçı
İki hafta içerisinde okuduğum ikinci Barış Bıçakçı kitabı, üslubunu gerçekten yakın buluyorum kendime; insana dokunuyor sanki kitapları. Bu kitabında da ismini veremeyeceğim merak eden okusun diye :d bir birey üzerinden insanın çocukluğuna, sevdasına, hayallerine, kırıklıklarına ve sorgulamalarına bir bakış açısı getiriyor. Yanii kitapta x kişisi var ama o x kişisi aslında sizsiniz. Kendinizi okuyormuş gibi oluyor. Şiirsel bir de tat var yazılarında, kelimeler sanki kendini okutuyor ve akıyor kitap. Tek solukta izlenen bir film gibi hissettim açıkçası.. Tavsiye ederim zaten kısacık ve akıcı oluyor genelde kitapları. İlla ki her kitap herkese hitap etmeyebilir ama ben kendi bakış açımla değerlendirdiğimde olumsuz eleştiri getireceğim hiçbir yan yok diye düşünüyorum. İncelememi de bir Barış Bıçakçı şiiri ile sonlandırayım istiyorum;
Ben, hiç olmasam keman olurdum!
Titrek olurdum, içli olurdum...
Kentin en eski binasında, tavanasarında,
camlı bir dolapta dururdum.
Senin için senin için.
Barış Bıçakçı
#bilinmeyenkarakterokuyor