Es-selâmu aleykum. Bu kitaptan aldığım ve feyizlendiğim en kaçınılmaz sonuç şudur:
- beşer, her beşer; şaşar. Çok liyâkad sahibi insanların İslâm ile şereflenmesi, buraya dikkat lütfen.. kişi, İslâm ile şereflenir. Zîrâ herhangi birinin müslüman olması İslâm'ı şereflendirmez. İslâm başlı başına bir şeref nişânesidir, kişi İslâm ile değer kazanır. Velhâsıl bu kitapta birçok şahsiyetin geçmişte çok büyük din (İslâm) karşıtı işlerle meşgûl oluşu ve sonuç îtibâriyle müslümanlık lezzeti ile feyizlenmeleri aklıma yalnızca bir güzellik (İslâm) ile nasiblenen şahsiyetleri getiriyor.
Prof. Hamid Algar beyefendi diğer müslüman olan ferdleri dolu dolu eleştirirken ilerleyen ideolojilerinde hatalı tanılar vukû bulmaktadır. Mesela; Şiîliği marifet gibi tasvir edişi fenâ ve fecî bir söz yığını.
Dedim ya; Allâh'tan gayrı herkes ve her şey eksik ve kusurludur. (Hâyy ve Hâkk)