Gönderi

Metaperest çağda mutluluğu yakalamak zordur, çünkü “mutluluk çoğu zaman sahip olmadığımız şeyin kılığına bürünür.”16 Bu anlamda Baudelaire'ye bir nazire yaparaktan “Neye sahip değilsem onda mutluluğu yakalayacakmışım gibi gelir.” diyebilmek işten bile değildir. Bauman, bilinmezliğin bu büyülü dünyasında mutluluğu17 yakalamak için yapılan bu yolculuğun bir tüketici açısından varış çizgisine ulaşarak yarışı bitirmekten daha zevkli ve cazibeli oluşundan bahseder.18 16. Lenoir, E Arayanlar İçin Açıklamalı Bilgelik. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2020, sh. 17. 17. Filibeli Ahmed Hilmi, sanki bugünleri görmüşçesine “Acaba mutluluk nedir? İşte bunu bilen yoktur. En doğru ifadesi ile bu dünyanın gürültüsünden habersiz olan deliler mutlu sayılabilirler.” diyerek ancak tüketim çarkının dışında yer alabilen insanların mutluluğu yakalayabileceğini düşünen günümüz bilgelerinin ifadelerinin aynını zikreder. Bkz. Filibeli Ahmed Hilmi. Amâk-i Hayal. İstanbul: Kaknüs, , 2017, sh. 173. 8. Belki de sistem, Schopenhauer'un öngörüsünün yaşanmasını istememektedir: “Arzu edilen şeyi elde etmek, onun ne kadar nafile olduğunu keşfetmektir.” Bkz. Schopenhauer, A. Hiçliğin Mutlu Sessizliği. İstanbul: Zeplin, 2019, sh. 59
Sayfa 155Kitabı okudu
·
33 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.