İşte Halit Ziya’nın en güzel eserim dediği kitabı. Bence de en güzel eseri . Dili, üslubu ve tasvirleri muazzamdı. Tam bir hayaller-hayatlar kitabı.
Kitapta ki Ahmet Cemil karakterini çoğu kişi sevsede , ben maalesef hiç sevmedim. Bu kadar karamsar ve pasif bir karakter olamaz. Özellikle kız kardeşi konusunda ki tavrı akıl almazdı. Kitapta güzel olan diğer konu Ahmet Cemil ile Hüseyin Nazmi’nin dostluğuydu fakat sonlara doğru bu dostlukta beni düşündürdü . Hüseyin Nazminin dostu için bir şeyler yapabilirdi sanki.
Günümüz Türkçesi ile okuduğunuz takdirde çok ama çok beğeneceğinize eminim. Aşk-ı Memnu popüler kültürün favorisi olsa da Mai ve Siyah çok ama başarılı.
Mai ve Siyah