·360 syf.····Okunma: 16 Mart 2021 18:36 "Olmak istediğim kişiye nasıl dönüşebilirim? sorusuna yanıt arıyorum. Tabii eğer bu dünyada başka hiç kimse yaşamıyor olsaydı..." yazmıştı Anne Frank günlüğünün 1 Ağustos tarihli son sayfasına. 3 gün sonra saklandıkları Arka Ev'den tüm eşyalarına el konulup toplama kamplarında ölüm kalım mücadelesi vereceğini bilmeden kendini ve hayattan beklentilerini anlatmıştı bu son sayfada. Günlüğe başladığı ilk günden son güne geçen sürede onun büyümesine, olgunlaşmasına ve içsel hesaplaşmalarına şahit olduk. Hem de tüm bunları bir deponun üst katında bir göz odada yaşadı ve bu kitabı okuma şerefine eren bizler hepsine tanık olduk. Bu insanlık dışı soykırımı yaşayanlar şu anda hayatta olmasa bile Anne Frank sayesinde tüm anılar hep canlı kalacak. Ben bu satırları iş çıkışı sıcacık servisimde yazarken bir zamanlar sırf dini yüzünden bir sürü masum insan bunca acı ve eziyeti çektiği için utanıyorum. Sevgili Anne seni ve hikayeni ömrüm boyunca unutmayacağım. Bir daha kimsenin bu acıları yaşamaması dileğiyle...