·304 syf.··Beğendi
···Okunma: 03 Nisan 2021 21:34 Suat Dervişin kitaplarını her zaman çok başarılı buldum.Bu kitapta da çocuk yaşında vatanından koparılarak hadım edilip Osmanlı sarayında haremağası olarak hayatını devam ettiren Hayrettin Ağanın gözünden Abdulhamit devri anlatılıyor.Dönemin tarihsel olaylarının boyutları ve saraydaki entrikaların yanı sıra bir haremağasının psikolojisini de çok iyi yansıttığını düşündüm.Üstelik kitabın sonundaki son sözde Suat Dervişin kitabı yazma sebebinin kanser olan babasının tedavi masrafları olduğunu okuduğumda da çok etkilendim.Böyle bir kitabı 15 günde yazmak gerçekten herkesin harcı değil bu yüzden de Suat Dervişin hakkını vermek gerektiğini düşünüyorum,roman yurtdışında büyük sükse yapmış ve birkaç dile çevrilerek pek çok ülkede yayınlanmış.O yıllarda kazandığı bu başarı maalesef ülkemizde yeterince ses getirmemiş hatta siyasi görüşlerinden dolayı yazılarının çoğunda kendi isminin yerine mahlas kullanmak zorunda kalmış mücadeleci bir kadından bahsediyoruz.Bize de onu geç de olsa yıllar sonra kitapları vesilesiyle tanımak nasip oldu,iyi ki de tanıdım dediğim yazarlardan oldu kendisi.