10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2021 16. kitabı
Yorumuma başlamadan önce belirtmek isterim ki harika bir kitabı bir solukta okudum. Elinizden bırakamayacağız nadide eserlerden biri. Beni az çok tanıdınız bir kitabı okuyacaksam onunla ilgili hiçbir yorumu okumam. Başkalarının görüşlerinden etkilenmekten korkarım. Kitap okumaya başladığım an bana ait olmalı. Kitabın içine dahil olmalı, kendi objektifimden görmeli ve yazılanları değerlendirmeliyim. Bu eser ile ilgili çok söyleyecek sözüm var ama kısa tutmalıyım sanırım. İnşallah kendimi durdurabilirim. Bu kitap beni çok şaşırtan bir eser oldu. İlk başladığımda ben ne okuyorum acaba diye düşünmedim değil sanırım böyle hisseden çok kişi vardır. Fantastik ya da bilim kurgu tadında bir kitap heralde dedim. Ama okuduğumun ne olduğunu anlayınca "Hadi canım!" dedim, çok iyi bir anlatım, şahane betimleme ve benzetmelerle içinde bulunduğumuz dünya ile ilgili ipuçları verilmiş olan ilk bölüm beni hayretler içinde bıraktı. Önce bir bebeğin ana rahminde gelişimi daha sonra Suriye… Evet evet yanlış duymadınız bu kitap ile Suriye'de yaşanan insanlık suçu bir savaşın göbeğine gittim. Yüreğimin yandığı yerde öğrendiğim inanılmaz gerçekler ile tokat yedim resmen kitaptan. Abdad ve ailesinin yaşadıkları! Bir savaştan en büyük darbeyi alanlar hep kadınlar olmuyor mu? Eşi ölen eş acısı, babası ölen baba hasreti, evladı ölen ciğer yangını ile kalıyor ve bir sekilde hayata tutunmaya çalışıyor. Peki ruhu ölenler onlar nasıl tutunacak hayata? Abdad ve ailesi savaştan sağ kurtulabilecek mi? Kitabın başında ana rahminden bize seslenen bebek kim? Suriye ile bağlantısı ne? Ve o bebeğe ne olacak?
Balon ÇobanıÇağdaş Balıbey · Beyaz Fil Yayınları · 202028 okunma
·
103 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.