Kitabın ilk sayfasından son sayfasına kadar günümüzün sorunlarını hissettim. Atatürk'ün neden derslerde okuttuğunu çok iyi anladım. Bataklıklar ülkesi olan Finlandiya'yı Beyaz Zambaklar Ülkesi yapan Snelman ve yoldaşlarının yolunu benimsemişti kurucumuz. Kokuşmuş ve işe yaramaz sistem yerine toplumun en alt tabakasından başlayarak ülkesini kalkındırmayı düşünmüştür. O yüzden bu kitabı bütün aydınlar, bütün öğretmenler, doktorlar, avukatlar, tüm zanaat sahipleri, halkın tamamı okumalıdır ve bataklıklar ülkesi olmaktan çıkmalıdırlar. Akılın, eğitimin öncülüğünde beyaz zambaklar ülkesi olmalıyız..!