Puan vermedi·320 syf.····Okunma: 02 Mayıs 2021 12:05 Doğan Cüceloğlu çok sevdiğim bir insan ve aynı zamanda kitaplarını severek okuduğum bir yazar.
Var mısın kitabınıda beğendim ama gerçek hayatla uygulanabilirliğini biraz sorguladım. Bana biraz hayatla tam anlamıyla söylediği hayatı gerçekleştirmek biraz zor gibi göründü. Kendimce cevabını veremediğim bir çok soru oldu. Bir tanesinden bahsedecek olursam kitapta bir çocukla yaşadığı konuşmayı aktarıyor. Çocuğun gözlerini kapatmasını ve gelecekte ne olmak istediğini soruyor. Bu çocuk 12 yaşında bir çocuk. Gözlerini kapatıyor ve iç mimar olmak istediğini söylüyor. Doğan cüceloğlu burda devreye girerek iç mimar insanlarla tanışıp ne yaptıklarını kendi gözleriyle yaşamasını izlemesini tavsiye ediyor. Daha sonra tekrar gözlerini kapatıp hala aynı mesleğimi istediğini öğrenmek için gene soruyor. Hangi mesleği yapmak istiyorsun? Çocuk gözlerini kapatıyor ve çocuk doktoru olmak istediğini söylüyor. Buradaki örnekte çocuk hiç kötü mesleklerden bahsetmiyor. Gayet güzel hayal edilecek meslekler. Diyelim ben 12 yaşındaki çocuğuma gözlerini kapatıp ne olmak istediğini soruyorum ve bana YouTuber olmak istediğini söylüyor. (Burda bu mesleği küçümsemek için söylemiyorum) bende onu youtuberlarla tanıştırıyorum ve bunu yapmak istiyor. İlerde bu seçimi için veya yönlendirme için bana kızdığı zaman ne yapacağım. 12 yaşında youtuber olmak istediğini söyleyip bundan pişman olduğu zaman bana demeyecek mi? 12 yaşındaki çocuğun kararına güvenerek mi bu mesleğe yönlendirdiniz. O zaman ben ne cevap vereceğim? Genel anlamda keşke kitapta bahsedilen insanlar ve o yaşamları yaşayabileceğimiz toplumlarda olsak hepimiz bunu isteriz. O yüzden bana biraz gerçek üstü geliyor bu tarz kitaplar. Okunmalı mı tabiki
Sevgiler