George Orwell bu kitapla birlikte taşlama yazmadaki ustalığını gözler önüne sermiş. Hayvan Çiftliği, adına bakıldığında belki de size çok bir şey ifade etmeyebilir ama kitabı okudukça ve vermek istediği mesajı anladıkça aslında ne kadar büyük bir taşlama türü olduğunu anlıyorsunuz. George Orwell, bu kitap aracılığıyla 1940’lardaki reel sosyalizm’in eleştirisini yapmıştır. Romanda, insanların çiftlikteki hayvanlara olan vahşice tutumu ve daha sonra hayvanların onlara baş kaldırması ve çiftlikte yönetimi ele geçirmeleri ve daha sonra insanlarda gördükleri ve kınadıkları hal ve tavırları benimsemeleriyle George Orwell aslında tarihsel bazı durumları eleştirmektedir. Kitabı okudukça vermek istediği mesaj ortaya çıkıyor ve sonu beni gerçekten çok etkilemişti. Benim fikrimce bu kitap defalarca farklı bakış açılarıyla okunabilecek bir kitap.