İleride Hesse edebiyata bu görüşle başlamıştır.
Okumak ve yazmak hayatının temel ihtiyacı gibi bir şeydi. Alman yazar Hesse, aile baskısı, kötü sonuçlanan evlilikler, ruhsal bunalımlar, başarısızlıkları ve buhranla geçen yıllarının ardından şifayı edebiyatta bulur hatta kendini en verimli bulduğu zamanlar psikolojik açıdan en kötü olduğu zamanlardır. Küllerinden doğan bir yazar anlayacağınız.
Hayata bir katılımcıdan çok bir gözlemci olarak bakan Hesse, savaş ve ardında bıraktığı izlerden dolayı dünya sancısı çeken bir insan olmuştur.
En ünlü eserlerinden olan Siddhartha elimde olmasına rağmen henüz okumamıştım ve yakın zamanda okumalıyım diye düşündüm hayat hikâyesini okuyunca...
Dr. Nimet Karadağ'ın hazırlamış olduğu bu kitap hem Hesse'nin eserleri hem de hayatı konusunda bilgilendirici bir derleme olmuş