·216 syf.····Okunma: 10 Mayıs 2021 17:59 Uzun zamandır paketli gıda tüketmemeye özen gösteren biri olarak bu kitabı okumaktan çok memnun kaldım. Kitap bize tam manasıyla gıda gerçeklerini gösteriyor. Ve kendimize sormamızı sağlıyor, "Ne yediğimj biliyor muyum?" Yediğimiz her paketli gıda ile aslında vücudumuza gıda değil, onlarca kimyasal aldığımızı anlatıyor. Misal biz çocuklarımıza tatlı sakız diye veriyoruz ama içinde şekerden 100 kat tada sahip tatlandıcılar, asit dengeleyiciler, renklendiriciler, aroma vericiler, koruyucular, sırf parlaklık versin diye katılan şellak yani böcek salgıları ve daha neler neler veriyoruz. Doğduğumuzda var olan damak tadımızı, vücut sağlığımızı bu besinlerle nasıl bozuyoruz çok güzel bir dille ve kanıtlarla gözler önüne sermiş. Reklamların , gıda etiketlerinin hilelerini, endüstri şirketlerinin oyunlarını, çok zararlı gıdaların bile bazen nasıl masummuşçasına pazarlandığını çok net gösteriyor bize gidadedektifi . O kadar faydalı bilgiler var ki kitapta, çok severek yediğim çikolatayı bir süre yemeyince neden artık yiyemediğimi, neden çok tatlı ve lezzetsiz geldiğini anladım. Meğer tatlandırıcılar yüzünden bir süre sonra en tatlı şeyler bile bizi kesmemeye başlıyormuş. Bu kitap okullarda ders olarak okutulmalı, gıda üzerine öğrencilere dersler verilmeli kesinlikle. Toplum olarak bu konuda çok eksiklerimiz var. Biz eşimle market alışverişlerinde hiçbir zaman "abur cubur" olarak adlandırılan seylerden almayız evimize. Çok nadir çikolata alsak da bunu genelde tatlılarda vs. kullandık. Ama marketlerde önümüz ya da arkamız sıra bekleyenlerin satın aldıklarını görünce birbirimize bakıp şaşırırdık hep. Kasadaki paket paket cipsler, kolalar, şekerlemeler ... Ama bu kitabı okuduğumda anladım bizim de çok yanlış tercihlerimizin olduğunu. Eskiden de etiket okurdum ama artık daha bilinçli bir etiket okuyucusuyum. Artık içindekiler kısmında uzuuun uzuuun yazan bir gıda gördüğümde kendimi yormadan geri bırakıyorum. Çünkü içindekiler ne kadar az ve sade gıda o kadar güvenilir. Hepinize de bu güzel kitabı okumanızı tavsiye ederim.