·1724 syf.····Okunma: 01 Haziran 2021 17:11 Öncelikle herkese merhaba,
Evet kitabı sonunda okuyabildim. Gerçekten çok okumak istediğim kitaplar arasındaydı "Sefiller". Ben Victor Hugo'dan okuduğum ilk kitap "Notre Dame'in Kamburu'ydu" ve çok beğenmiştim. Yani az çok Hugo'nun anlatım şekline aşinayım. Ama bu kitabı okurken biraz daha zorlandığımı söyleyebilirim. Çünkü yazar çoğu kez araya girip kendi düşüncelerini anlatıyor veyahut çok sık tarihi olaylara ilişkin şeyler anlatıyor. Ya da bazen çok fazla betimlemeye giriyor bu da bazen ister istemez insanı sıkıyor. Bu yüzden biraz sıkıldım ve okumaya biraz ara vermiştim.
Ama onun haricinde kitabı çok beğendim. Kitapta birçok duyguyu hissedebiliyorsunuz. İyilik, kötülük, dürüstlük, hüzün...
Sefillik deyince sadece maddi olarak sefillik akıla gelir. Ama bu kitapta sefilliğin birçok çeşidine şahit oluyorsunuz. Kitapta sadece bir kişinin sefilliğine değinmiyor. Her karakterin sefilliğine değiniyor. Bazen çok sinirlendiğiniz anlar ya da içinizi ısıtan yerler de olabiliyor. Zaten altını çizdiğim o kadar çok yer var ki...
Bir kez daha Hugo'nun zekasına hayran oldum. Aslında o kadar çok ders alınacak yerler var ki okumanızı öneririm.
Keyifli okumalar dilerim♡