Puan vermedi·88 syf.··
2021 70. kitabı
#okudumbitti #Epiktetos #KendisininEfendisiOlmayanHiçKimseÖzgürDeğildir #87sayfa #HaziranAyı2ciKitap "Nedir insanlığın aradığı? Nihai nokta nedir? Para, sağlık, sevmek, sevilmek... Bütün bunları istemesinin tek bir sebebi yok mu? Aslında mutluluğa ve huzura erişmeye çalışımıyor mu? Peki mutluluk bir şeylere sahip olmakla mı gelir, yoksa sahip olacak hiçbir şey istememekle mi? " Ben bu seriye bayıldım. Kitapları okurken gerçekten her cümlenin altını çizmek, başucunuzda bulundurup rastgele bir sayfa açıp okumak inanılmaz keyif verir diye düşünüyorum. Çok fazla yorumlamayacağım çünkü fazla alıntı yazacağım. Zaten alıntılar bu kitabı mutlaka okuyun diyecek. "Güneşin, ayın, yıldızların, yerin ve denizin tadını çıkaran kişi ne yalnızdır ne de çaresiz" "Kendine gülebilen insan gülebilecek pek çok şey bulabilir" "Şanslı olan hayat bir sel gibidir. İnişleri çıkışları, çamuru, çağlayan bir sesi vardır ve hep akıştadır" "Tek bir lokma yiyemeyecek adamın önünr koca tabak konulmaz" "İnsanları mutsuz eden olanlar değildir, o olanlara sebep olan prensiplerdir" "Şunu hiç aklından çıkarma: Dışarıda bir şey kaybettiğinde, içinde bir şey kazanmışsın demektir. Ve eğer kaybettiğin şey çok kıymetliyse, sakın bir şeyi kaybettiğini düşünme" "Nasıl ki olmamış bir inciri koparıp yiyemezsen olgunlaşmamış bir fikri de zihninden çekip çıkaramazsın" "İnsanın gerçekten ne olduğunu gösteren şey yaşadığı zorluklara verdiği tepkidir" bayıldım bu cümleye.. "Bugüne kadar pek çok bilge insanla tanıştım o yüzden de bilgeyim diyorsun. Ben de pek çok zengin insan tanıdım ama zengin değilim" gelde alkışlama "Kendin de yargılanana kadar kimseyi yargılama" "Fikrim değişmez, kadar tehlikeli bir laf olamaz. Deliler de kendi sanrılarına inanırlar ama ne kadar çok inanırlarsa tedaviye de o kadar çok ihtiyaç duyarlar" eee yani masumlar apartmanına ve Han derenoğluna bir selam çakalım değil mi? "Güneş doğmak için ne dua ne de bir sihir bekler. Doğar ve onu herkes coşkuyla karşılar. Sen de görevlerini yerine getirmek için alkış ya da övgü bekleme. Yapman gerekeni iyi yaparsan güneş gibi sevilirsin" Veeeeeeeeeee final "Mutluluğa giden tek bir yol vardır, o da hakkında hiçbir şey yapamayacağınız olaylar için endişelenmemektir"..
Kendisinin Efendisi Olmayan Hiç Kimse Özgür DeğildirEpiktetos · Destek Yayınları · 20226,3bin okunma
·
120 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.