·124 syf.····Okunma: 09 Temmuz 2021 02:05 Kitap başlık başlık ayrılarak anlatılan konular bütününden oluşmakta. Empati , Aşk, Dizayn gibi. Kitaba başlarken kesinlikte bildiğiniz şeyleri ve ön yargılarınızı kenara bırakarak okumanız gerekiyor. Yazar düşüncelerini bizlerle sohbet edermişçesine anlatmıştı. Sizlere bir şeyleri kanıtlamak yada biliç altınızdaki düşünceleri değiştirme gayesi olmadan, bilimsel ve felsefik atıflarda bulunarak açıklamıştı. İçerisinde Dine bilimsel bir yaklaşım getirmiş, akılcı yaklaşımlarda bulunmuştu. Belkide çoğunuz okurken bu cümlelerden rahatsızlık duyabilirsiniz lakin benim için çok açıklayıcı satırlar ve paragraflar vardı. Kullanılan düşünür alıntıları ise anlatılan konunun daha derin ve açıklayıcı olmasını sağlıyordu. Günlük hayatta karşınıza çıkan ya da çıkacak olan konulara çeşitli örneklemeler verilmiş. Yazar kendi mantık sıkalasında bulunan her şeyi detayına kadar okuyucusuna aktarmıştı.
Ben yazarın kalemini çok sevdim. Konulara yaklaşımı adeta hislerime tercümandı. İnsanların çoğunun belkide eliştirme gereksinimi duymadığı ya da mantığını kullanarak ayırdım yapamadığı konulara değinilmiş olması cezbediciydi. Bu kitabı dine yapılan yaklaşımlarla anımsamak yanlış olur. Her şeye açık olan okuyucuların okumasını tavsiye ediyorum. Din bile olsa mantığınız daima devrede olmalı. Fikirlere ve görüşlere nötr yaklaşmak sizleri ufku açık bireyler haline getirecektir.
Tavsiyemdir…