Victor Hugo'yu sefiller kitabı ile tanıyıp anlatımının uzun süre etkisinde kalmıştım. Bu kitabında tekrar o hissi yaşadım. Onun kitaplarında ana karakterin yerine kendinizi koymanız sadece birkaç sayfa alacaktır ve kitabın sonuna gelirken kendi sonunuzu okuyormuş hissi verecektir. Kitabı inceleyecek olursak;
Bir mahkumun başına gelebilecek en kötü sonlardan biri olan ölüm cezasına çarptırılması ve kalan çok kısa zamanında bizim gündelik yaşamımızın onun için bir servet olarak gördüğü, imrediği hayatı notlarında okuyoruz. Kitabı okurken kendinizi karamsar, bitik bir halde bulabilirsiniz ancak kitap bittiğinde (gerçek dünyanıza döndüğünüzde) daha olumlu ve daha enerji dolu olduğunuzu farkedeceksiniz. Ayrıca sefiller kitabından önce veya sonra okunursa çok daha etkili olacaktır.