Puan vermedi·248 syf.····Okunma: 14 Ağustos 2021 22:21 XVI. yy'da yaşanmış bir mücadeleyle bize günümüz egemenlerin yönetim anlayışını okuma fırsatı veren, ne yazık ki artık kanıksanmış ve okuduğunuzda "zorbalığa" yabancı olmadığımızı -gören/görmek isteyen gözler için- sayfalarca anlatan, içeriği kadar anlatımının da sizi derinden sarstığını, duygusal tepkilerle iç dünyamızın allak bullak olduğunu göreceğiniz tam bir Zweig üslubu ve bakış açısı. Anlama ve anlamlardırma çabası içinde olan, özgürlük, özellikle fikri ve dini özgürlüğün birlikte yaşamak için ne kadar vazgeçilmez birer insani hak ve değer olduğunu zihinsel olarak da olsa tecrübe etmek isteyen, birtakım diktalarla vasat insan yaratma çabasının ne kadar yıkıcı ve boşa çaba olduğunu, tarihte bir yerlerde tecrübe edildiğini görmek isteyen ve insan doğasına düşmanlığın her dönemde var olduğu ve olacağını ama buna bakıp da karamsarlığa düşmemek gerektiğini somut bir anlatımla okumak isteyen, bu kısır döngüde entelektüel kesimin asla sessiz kalmamasının önemini görüp ders çıkarabilecek okur için başucu kitabı denebilir. Verimli ve keyifli okumalar...