Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

85 syf.
10/10 puan verdi
Harika bir kitaptı. Meal , tefsir okumak isteyen herkes bu kitabı okumalıdır. Kur'an-ı okurken bilmemiz gereken bazı şeyler vardır. Aksi halde bazı şeyler eksik kalacaktır. Muhkem, mutesabih, mecazlar, esbabı nüzul, baglamlar, açık kapalı hitap, bu konular iyice anlaşılmalıdır. *Ayetlerin bağlamini bilmemiz gereklidir. Bunu sadece sebebi nüzul ile saglayamayiz. Sebebi nüzul ayetlerini anda gerçekleştiği şartları ele alır. Lakin ayetin bağlamında geçmiş ve gelecek olaylarla da bağ kurulur. Kuranı Kerim'de bulunan yer aldıkları cümle içerisinde kullanıldıkları bağlamla birlikte yeni anlamlar kazanabilirler. * Kuran ilminde çok anlamlı veya eş anlamlı kelimelerr vucuh ve nezair adı verilir. Eş sesli kelimeler nezairi , eş anlamlı kelimeler de vucuhu ifade eder. Ayeti doğru anlamamız için kelimenin bağlamini bilmek gerekir. *Bunun dışında , iki kelimenin yakın anlamlı olarak kullanılmasına mecazi aklı denir. Mesela nur ve söndürmek gibi. Kelimenin asıl anlamının dışında kullanılması ise Mecazi lugavidir. Gökten rızık indirir derken burada rızık yağmur anlamında Mecazi kullanılmıştır. *Kuran'da mecaz olması dili zenginleştiren edebilestiren bir unsurdur.Bu sayede anlatımin etkisini artırır.Kurani Kerim'de hem mecazi anlamda kullanılan kelimeler hem de gerçek anlamda kullanılan kelimeler oldukca fazladır. *Kuranı kerim yazılı bir metinden önce sözlü bir metindir.Bir topluma hitap eden ayetler ondan sonraki toplumlara da hitap eder.Ayni anda bir hitabı da herkese isnad etmek de doğru değildir. Hitap ile muhatap arasında beş farklı ilişki vardır. * Kuran'da yer alan belirsiz hitap gerek önceki ayetlerde bahsedildiği için gerek aşağılamak için gerek yükseltmek için gerek de bahsetmek istemediği için kullanılır. *Kuranı Kerim'de çokça tekrar olması onu edebi anlamda zaafa uğratan bir etken değil, aksine bu bir hitap kitabı olduğu için anlamı güçlendiren etkenlerdendir. Çünkü Arapça' ya göre Kur'an'ın içinde tekrarlarin olması bu dil açısından zenginliktir. Diğer diller açısından edebi zaaf olarak algılanması çeviri ile alakalı olup , bu hesaba katılarak bir çeviri yapılmalıdır. *Ali İmran suresi 7. Ayette yer alan muhkem yaşadığımız dünyaya alemi şehadete dair olay ve olgulardan söz eder. *Mutesabih ise alemi sehadetin gerçekliği ile ilgili olmayan alemi gayba ait olan ve alemi sehadet ile ilgili arasında farklar olan dünyaya aittir. Allah'a ait olmayan bir takip gaybi bilgiler tevil yolu ile bilinebilir.Bize düşen ayetlerin tevilini Allah'a bırakıp , tenziline inanmaktır. Çok şükür. Tefsir bilgilerimi tekrar etmiş oldum.
Kur'an'ı Anlamaya Giriş
Kur'an'ı Anlamaya GirişMustafa Yıldız · Çıra Yayınları · 20143 okunma
·
97 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.