Puan vermedi·456 syf.····Okunma: 09 Eylül 2021 17:16 Kitap beklediğimi vermedi,klasik olmasindan dolayı inatla okumaya devam ettim ama ne konusu olarak ne içeriği olarak güzel bir kitap değildi.Bu kitabın çok beğenilmesi in sebebini de şuna bağlıyorum ;insanlar genelde kendisinin degerinin hic anlasilmadigini ve icinde keşfedilmeyi beklenen cevhere sahip olduğunu düşünüyor.Ornegin kitaptan bir cümle anlatmak istediğimi yeterli olarak ifade edemyecek olsa da bir fikir vermek için ; "Martin bu adamla arasındaki,okuduğu kitapların yapmış olduğu uçurumu biliyordu ama bu uçurumu aşmakta hiç güçlük çekmedi, tüm hayatını işçi sınıfının dünyasında geçirmişti ve emek yoldaşlığı onun ikinci dogasiydi " bu konuşma 1 sene önce kendisininde içinde olduğu işçi biriyle geçiyor yada şu "Martin yemeğini yer ve konuşulanları dinlerken kendisinin ne kadar çok ileri gittiğini(geliştiğini) farketti". Bu iki konuşmadada karşısındakini beğenmeme hayır ben okudum ben bildim diyerek doğmuş olduğu konum ve çevreyi begenmeyerek anlasilmadigini onun daha iyi yerlerde olduğunu daha iyi yerleri hakettiğini hissettiren sözler var.cunku işçi sinifindan olan Martin burjuvadan olan aşkı Ruth a entellektuel olarak yakinlasabilmek için varını yogunu kendini geliştirmeye ve okumaya adar. Klasik olduğu için daha fazla kötülemek istemiyorum...