Genç Werther'in Acıları yazıldığı dönemde o kadar çok ses getirmiş ki, gençleri intihara sürüklediği sebebiyle yasaklanmış. Werther'in yaşadığı duyguları yaşamayan yoktur. Ama öyle güzel ve içten duyguyla aşık olmuş ki, sonu hüsranla bitiyor. Lotte ile aralarında geçen bir diyologda Lotte şunları söylüyor: Werther senin yaşadığın duygu beni elde etmenin yasak olmasından kaynaklanıyor.
Bu cümleden binlerce film, dizi çekildi. En akılda kalanından Aşk-ı Memnu (Yasak Aşk). Sizcede Werther'in aşkının niceliği yasak olmasından mıdır?