Yorumun gözden düştüğü yargısını 1971 de veriyor Fredic Jemeson. Modernizm İdeolojisi adlı derlemedeki "üst yorum" başlıklı yazısında, modernizmi terk etmeye hazırlanan modern edebiyatın yirminci yüzyılın büyük okulları arasına soktuğu varoluşçuluk ya da yapısalcılık gibi akımların kendilerini gerçekleştirme olanaklarını artık biçimcilikte ve öze ilişkin bütün ağırlıkları atarak yöntemi seçmekte bulduğunu belirten Jemeson, hem bu dönüşümü en iyi anlayanlardan, hem de kendi yazınsal-düşünsel tutumuna sağlam bir temel oluşturma kayıplarını en iyi anlatanlardan biri olduğumu gösteriyor.
Tam da okurun, anlamı çok katmanlı biçimde önüne serilmiş yazınsan metni bir an önce çözme, çözemiyorsa üstünden atlayıp kolayca çözebileceği yapıtlara yönelme, böylece edebiyatı modernizmin değerlerinden kurtarıp herkesin ilişki kurabileceği bir düzeye, popüler edebiyat katlarına çıkarmaya başladığı bir döneme de karşılık geliyor bu yargı.