9/10
·131 syf.··
2021 4. kitabı
Victor Hugo'ya başlamak için güzel bir kitap.İnsanların sanki bir kurbanmış gibi kafalarının uçtuğu ve bunun haklı bulunduğu bir dönemde bu kitabı yazması inanılmaz."Suçluları idam etmek bizi de suçlu yapmaz mı?" diye ne kadar doğru ne kadar yanlış olduğunu bilmesem de böyle bir fikir çıkardım kitaptan.O idam ettiğiniz kişi bir hayvan değil o bir insan onun da bir hayatı,sevdiği insanları,hobileri ve en önemlisi de yaşama arzusu var.Aslında vurgulanan düşüncelerden biri de bu.Yaşama arzusu.Karakter idam anına kadar sürekli bir umut,sürekli bir tekrar hayata bağlanma arzusu içinde yanıyor.Pişmanlık duygusu onu boğuyor.Bir kürek mahkumu olacağına idam edilmeyi seçiyor.Ama sonradan en kötü şartlarda yaşamanın bile ölmekten iyi olduğunu anlıyor.Daha acısız bir idam şekli olan giyotinin icadının insanlara faydalı olduğu düşünülür.Ordaki acı fiziksel değildir.Ordaki acı insanın tüm duygularının oluşturduğu iğrenç karmaşadır.Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,7bin okunma
·
66 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.