Beş şehir kitabını okurken elime geçen bu kitabı beş şehir kitabıyla aynı anda okudum. 100 yıl önce ki sehirlerimizle şimdiki zaman arasında yabancı gözüyle ne farklılıklar var onları görürüm umuduyla okudum ama ne yazık ki kitap beklentimi karşılamadı. Yazarın yer yer ülke siyasetiyle ilgili atıflari ve yorumları, ve de kendi geçmişinin üzerinden yorumlaması beni kitaptan soğuttu diyebilirim. Ama Ahmet Hamdi Tanpınar i okuyup ülkemize gelip aynı izi takip ederek yazılarda bulunması da mutluluk verici.. kitapta en fazla sevdiğim ayrıntı ise şehirler hakkında yazdığı bilgiler ve tarihi anlatılardı..
Başka bir kitabıni okuyarak sevip ya da sevmeyeceğimi anlayacağım yazarın ülkemize olan saygısı ve meraki en çok hoşuma giden taraf oldu diyebilirim..