10/10
·728 syf.··
Beğendi
·
2025 14. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2025 00:50
Bu kitap hakkında birçok yorum okudum ve çoğunluğu Nesta üstüne olan nefretle ilgiliydi ,hatta kitapta Nesta ile ilgili hiçbir bölümü okumayan insanlar bile kitabı yorumlamıştı,bunu nasıl yaptıklarına dair hiçbir bilgim yok çünkü kitapta Nesta o kadar baskındı ki yemeğin içindeki fazla tuzun tüm tadı gölgelemesi gibi diğer karakterlerin kitap boyunca önemini yitirmesine neden oldu.Ve bu durum şu soruya neden oluyor kimsenin sevmediği bir karakteri anlatan bu kitap iyi miydi? Buraya kitabın tüm nefret okurları için kocaman bir EVET koyuyorum. Yazarın Nesta üstünde yaptığı işe bayıldım ,bir insanın dönüşümünü ,gerçek niyetin farklılığını o kadar güzel anlatmıştı ki.Sanırım seri boyunca tüm dünyada ben ve Cassian hariç herkes Nesta'dan nefret etti .Ama en çok Nesta kendisinden nefret etti .Hiç bir güzelliği hak etmediğini düşündü ,yıkıldı ve yeniden bambaşka bir şey olarak doğdu. Çok daha güzel bir şey olarak. Maas 'ın bu serisine ilk başladığımda kalbim yerinde duramıyordu ancak her kitabında olduğu gibi bunda da kendini aştı ,bu kadın daha fazla kitap yazarsa gerçekten sakinleştirici içmeden bir satır bile okumama kararı alabilirim. Nesta'nın potansiyelini ilk kitapta olmasa da 2. kitapta fark etmiştim ,yazarın da benim gibi düşünmesi inanılmaz mutlu etti beni ,çoğu kitaba daha bitmeden kafamda alternatif sonlar yazarım ,ama bu seride hep Nesta'nın başta olduğu bir sonun hayalini kurdum ve kavuştum .Yazara bunun için teşekkür ederim. Güç katıksız güç,dünyaları yakıp o küllerin üstünden yeniden bir dünya kurabilecek o güç,Nesta o kazana girmeden önce bile buna sahipti ve ben bunu kalbe sığmaz bir heycanla hissettim ,o dönüşümü görmeyi dört gözle bekledim ve nesta değişti ,tahminimden bile güzel ve başka bir şeye evrildi VALKYRİE benim hayallerimin de ötesinde bir şeydi .Hikayenin arkasındaki hikayeyi kafamda kurup uykularımı kaçırdı . Öldürülenlerin seçicisi,valkyrie için mitolojinin uygun gördüğü unvan bu ,Ölecek olanları seçer ve ölüleri onlardan tercih ettiklerini Valhalla'nın öbür dünya salonuna götürürlerdi.Nesta için ölüm leydisi ,kraliçelerin kraliçesi ,gümüş alevin hakimi için ne kadar da uygun bir rol.Kurgunun bu yönüne duyduğum heycanı anlatmaya kelimelerim yetmiyor.Ruhları ve kalpleri yaralı travmalı kadınların o beyaz kurdeleyi kestiklerini görmek,düşünmek bunu hayal etmek kalbimin bile arkasında bir yerleri hala sızlatıyor.Onlarla gurur duyuyorum bunları yaşamış ve atlatmak için savaşan her kadınla gurur duyuyorum.Siz güçlüsünüz tıpkı dalgaların çarptığı bir kaya gibi. Kitap hakkında daha az duygu yüklü eleştirilerime gelirsek ; 1)Sanırım dexte kitap çevirmenin elinden çıktıktan sonra hiçbir editör tarafından okunmuyor ben hayatımda bu kadar devrik ve yanlış cümleyi bir arada görmedim ve sanırım kitapta karakterlerin repliklerini bile isimleri karıştırdıkları için karıştırmışlar .Çevirmen kurgudan bir haber gibiydi .Lütfen seriyi seven biri çevirsin artık şu kitapları . 2)Feyre'nin hamilelik sürecine ait 1. ağızdan çok az metin olması beni üzdü umarım devam kitaplarında bu süreci yazar kısa da olsa yeniden işler.Bu arada Devam kitaplarında çok büyük olaylar dönecek gibi hissediyorum tabi yazar bizim için onları yazarsa.Hatta belki yan karakterler üstünden bir yan seri bile görebiliriz .Maas üstündeki en büyük teorim her kitabında işlediği o mükemmel çoklu evren teorisiyle Avengers gibi bir mükemmelliğe dönüşmesi ihtimali.Tabi kafamdaki bu yılan sadece ben ve benim 1k hesabıma girenler arsında dolaşıyor :D 3) Kitaptaki +18 olaylar bana biraz fazla geldi .Maas'ın çok tarzı değildi ,tamamen tahmin ama sanki bu sahnelerin arttırılması için baskı yapmışlar gibi hissettim. 4) Kitabın kurgusu ,karakterleri ,olayların başlayışları ve bitişleri saydığım sorunlar dışında mükemmeldi,çok güzel bir 2 gün geçirmemi sağladı.Serinin müdavimleri kitap için koşun yollara :)
Gümüş Alevler SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20211,620 okunma
·
123 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.