·312 syf.····Okunma: 26 Eylül 2021 17:21 Yazar, kendi önsözünde romalarla ilgili olarak; “o uzun hacmi doldurabilmek için romancının gereksiz betimlemeler ve uzatmalar yatmak zorunda” olduğunu uzun uzun anlatmış.
Be kendisi de bunu yapmış ama çok belli etmiş. Bunu yapmadan yazılan ve zevkle okunan ve hatta daha uzun metrajlı bir çok roman var.
Ve adeta Fransızca yazılmış bir roman…
Yazar, romanında eleştirdiği “dönemin alafranga saplantısı”na kendisi de düşmüş yoksa o eleştirisini gözler önüne mi sermek istemiş, bu okuyucunum takdirine kalsın.
Öğretici yönleri olan ama okurken sıkılınan bir tarz. Adeta üç dilde (Fransızca-Osmalıca-Türkçe) yazılmış bir roman. Sanırım biraz da çeviri hataları var….