Puan vermedi·216 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Ekim 2021 14:09 Kitaba başladığımda nasıl iyi bir ebeveyn olunur onu anlatıyor diye başlamıştım. Okudukça bana nasıl bir ebevenlik yapıldı ben nasılda erkenden büyümek zorunda kaldım nasıl velilerime ebeveynlik ettim bunları sorgularken buldum kendimi. Kitapta en çok beğendiğim şey diğerleri gibi sadece sorunu ve kaynağını söylemesi değil aynı zamanda çözümünüde söylemesi oldu. Hissedeceklerimizi aşama aşama yazmış. Travmaları derin olan yakınlarım okurken epey sarsıldıklarını söylüyor. Yakın arkadaşımın yorumu "ilk kez bir kitabın ne hissettiğini anladığını biliyorsun." Oldu. Sevmediğim kısmı ise farklı yollarla sık sık aynı yere varması. Yaşanılacak yada yaşanması gereken bir süreci hmm tamam anladım diyip okumaya devam ediyorsun 50 sayfa sonra yine aynı şeyi anlatmaya çalışıyor tamam ben burayı anlamıştım sıradaki ne diyorsun. Özet hali en fazla 4-5 sayfa not olur. İlk okumamda kendimle ilişkilendiremedim. Sürekli başka örnekler koydum o da şunu yapıyor bu konuda uyarayım gibi. İkinci okumamda daha sindirmiş olurum. Etkileyici yerleri ve özet yada formül mahiyetinde bir kaç yeri not alma gereksinimi duydum. Epey faydalandım hatta geçmişimle yüzleşmek yaşanmamış duyguları yaşayıp yasını tutmak ve affetmek için ilk adımı atıp bir terapistten randevu aldım. Benim için büyük bir adım çünkü asla yüzleşmek istemiyordum. Hazır hissetmemi sağladı. Adım atmam için cesaret verdi. Söylediğinde haklı "ben artık o küçük çocuk değilim artık bir yetişkinim ve tüm bu duygularla başedebilirim. " Bana kalırsa evlenmeden önce okunması gereken bir kitap. Bilinçaltımız eş seçimimizi bile etkileyebilir çünkü. Ve birde iyileşmenin ömür boyu süreceğini öğrendim. Bir oyun gibi önce parçaları bulup keşfediyorsunuz daha sonra düzeltip doğru şekilde yerleştiriyorsunuz. Yeni bölümün açılması için ancak tüm koşulların oluşması gerekiyor.