·231 syf.····Okunma: 06 Ekim 2021 09:31 Uruguaylı yazar Horacio Quiroga'nın okuduğum ilk kitabı. Kitap bazıları oldukça etkileyici bazıları sıradanlığın bir tık üzerinde on beş öyküden oluşmakta. Hele öykülerin bazıları ( menenjit ve gölgesi ,akıntıya ,isoldenin ölümü,kuş tüyü yastık..) gerçekten dehşet verici güzellikte. Kitabın önsözünü ve öykü yazmakla ilgili son bölümü de oldukça başarılı buldum.Ayrıca yazqarın hayatında ki vakitsiz kaybedişler onun öykülerinde bu kadar çok ölümün nedeninide açıklıyor diye düşünüyorum.
Kitaptan ,
Abelardo Castillo’nun detaylı (hatta yazarı yer yer eleştirdiği) önsözünde belirttiği gibi “öykü yazmak,unutulmaz bir hikayeyi mümkün olan tek yolla anlatma sanatıdır.” Quiroga da şöyle diyor öykü için “öykü fazlalıkları alınmış romandır.”
iyi okumalar