Öncelikle Collins'in inancından önce kim olduğuna bakalım: (14 Nisan 1950 doğumlu), bir dizi hastalıkla ilişkili genleri keşfeden ve insan genom projesi'ne öncülük eden Amerikalı bir doktor-genetikçidir.İnançlı olmasında doğup büyüdüğü yerlerin etkisinden bahsetmiş olsada yaşamının başlarında Ateistliğe çok yakın değildir genelde , İsa Mesih ile tanışmadan önce Agnostik olarak tanımlanabilir kendisi ama son derece bir Agnostik değildir yani "Tanrı kesinlikle bilinemez" demiyordur ,sadece " bilmiyorum" tarafındadır.İnançlı birisi olduğunu keşfedene kadar bir dolu araştırma yapmıştır.Genetikçi oluşu yönüyle hem evrim inancı reddetmeli diyen zümre ile akıllı tasarım savlarını öne sürenleri kısmen objektif diyebileceğim sekilde eleştirmiştir.Kendisi kitabında adından yola çıkacak olursak Evrimin Tanrı'nın Dili'nin bir parçası olduğunu düşünür ve yukardaki elestirilerin bir an önce bitip ileriye doğru bakmamız konusunda ümitlerini anlatır.İnanç'a ters oldugunu idda edenler yüzünden bilime sırtımızı mı çevirelim ? Aynı şeklide bazılarının inancın bilime engel olduğunu söylemeleri yüzünden inanca mı tamamen sırtımızı çevirelim der.Son olarak kitapla bazı yönlerde fikirlerim uyuşmasada kitabın ne bilimin inanca ne de inancın bilime zıtlığı konusundaki mesajları geyet güzel fikir edinmek için ister bir dine inanın ister inanmayın her kesime hitab edicek bir kitap.İncelememi kitaptaki şu alıntıyla bitireceğim bir genetik başarı sonrasindaki mutluluğunu şoyle betimler s.113 " Gitar konusundaki yeteneklerim mütevazıdır , ama yinede insanların seslerinı birlikte yükselttikleri anlardan büyük zevk alırım..."