Haldun Taner, o döneme de hâkim, maalesef günümüzde de maruz kaldığımız "sansürcü, müdahaleci" anlayışı çok başarılı bir şekilde eleştirmiş. Aynı zamanda dar bakışlı ahlâk anlayışına ve kol kırılsa da yen içinde kalır düsturuna, "Kötülükleri gizleyelim, iyilikleri abartalım." düşüncesine çok yerinde dokundurmalar yapmış. Oldukça eğlenceli, aynı zamanda düşündürücü harika bir eser.